Hypotheek in Thailand

Hallo allemaal

Kan iemand mij misschien vertellenof het mogelijk is om een hypotheek in Thailand te krijgen bij een bank of andere instelling en aan welke eisen je moet voldoen. Mijn aanstaande Thaise vrouw en ik willen in februari 2006 in Thailand (Pattaya) gaan wonen en een tweede huis bouwen in Chaiyaphum.

Er is sinds kort een mogelijkheid om een huis van een buitenlander te financieren (maximaal 50% en tegen extreem hoge rentes). En: dit is beperkt tot een appartement, want: je mag als buitenlander geen grond bezitten, en kunt dus ook geen huis hebben.

Thai kunnen bij alle banken hypotheken krijgen, geen probleem, mits ze voldoende eigen inkomen hebben natuurlijk.

Hypotheken worden aan buitenlanders verstrekt tot een maximum van 70%.

Hypotheken worden aan buitenlanders verstrekt tot een maximum van 70%.

Klinkt interessant. Welke bank? Alleen appartementen of ook op huizen, en hoe doen ze het dan met de onmogelijkheid voor buitenlanders om grond te bezitten?

http://www.siam-legal.com/finance.html hier staat ook dat je een lening tot 70% kan krijgen en manieren om toch een huis te kunnen kopen

Lening voor maximaal 10 jaar in Singapore tegen extreem hoge rentes. Ik zou zelf proberen dit te vermijden. Heb hier pas een stukje over gelezen in Phuket Gazette (geloof ik). Wordt sinds een jaar aangeboden, ze hebben het eerste jaar 0 financieringen afgesloten.

Hou er altijd rekening mee: een appartement kun je in bezit krijgen, de rest kun je alleen leasen van een bedrijf, waarvan je zelf voor maximaal 49% aandeelhouder kunt zijn.

Voor buitenlanders is een appartement mogelijk, indien met Thaise partner ook een huis en grond en zoals gezegd met een aandeel van 49%.

Een hypotheek is bij vrijwel elke bank te krijgen waar je een rekening hebt tot maximaal 70%. Koop je een huis of grond van een bank (vaak faillisements verkopen of beslagleggingen) kan dat op lopen tot 90%.
Dit wordt gedaan om hun eigen verkopen aantrekkelijker te maken.

Heb je de overige 30% niet en koop je van een particulier, kun je een dealtje maken en de de verkoop prijs op papier op 143% zetten. (70% van 143% is 100%).

Het gaat er voornamelijk om, net als in Nederland, dat je kunt aantonen dat je goed bent voor het geld dat je leent.

singapore is geen thailand

als ik jou was,zou ik ff op www.vanveeninternational.nl kijken die hebben koop/huur huizen in Maerim 6 km onder Chiang mai,en niet duur!
groetjes Ria of neem contact op per mail met [EMAIL=“....renewuite@hotmail.com”]…renewuite@hotmail.com die er zelf ook woont.:thumbsup:

ben nederlander 60 jaar wil huis van 1 miljoen 200.000 bath kopen
Mijn vriendin is thais en werkt voor 3000 bth per maand
Kan ik hypotheek krijgen van thaise bank

Ik zal als ik u was in Nederland wat geld generen en dit naar Thailand Brengen en laat het In Thailand goed beschrijven als u iets samen koopt niet dat u op eens met lege handen komt te staan in principe kunt u geen grond kopen als buitenlander (regels worden waarschijnlijk wat soepeler)
Sterkte en wees op je hoede in dit land met dit soort zaken.

Met het inkomen van uw vriendin kunt u geen hypotheek krijgen voor 1.200,000. THB, dat lijkt me wel duidelijk. Buitenlander’s kunnen een hypotheek krijgen in Thailand maar nooit voor het volledige aankoopbedrag zoals je in Nederland kunt doen voor een huis, gekoppeld aan je inkomen.

Maar aangezien uw respectabele leeftijd wordt dat denk ik bijna onmogelijk, zo ook dat in Nederland het geval zal zijn.

Zover ik ermee bekend ben verschaft de Bangkok Bank hypotheken aan buitenlanders.

http://thailawforum.com/blog/home-mortgage-loans-for-foreigners-with-bangkok-bank.html

Bovenstaande link wel even goed doornemen.

Oude topic trouwens !!!

klopt,!!

kreeg ook al iets binnen van mijn bank als reclame!!
hypotheek kan idd als je condo hebt,maar kon niet afleiden uit het thias d e rente`s die worden gehanteerd,slim als ze de page in het engels geven))))

frank