Wie kan mij wat vertellen mbt bijzonderheden, overnachten, bezienswaardigheden etc van deze aparte weg tussen Bella Coola en Lake William. We reizen in juli 2014 per auto.
Je zal nooit meer dezelfde zijn na het bedwingen van “THE HILL”.
Veel info is te vinden op:
www.bellacoola.ca/getting-here/road.php
Ik heb meer dan een maand op de camping in Bella Coola gezeten.(je kan er kamperen of in het motel overnachten)
Hagenborg is een ander dorp in de Bella Coola vallei waar je ook kan kamperen en cabins kunt huren.
Er is een goed info-center in Bella Coola.
De Bella Coola vallei is m’n favoriete bestemming in Canada.
Mijn reis naar Bella Coola was als volgt:
Vanuit Williams Lake liftte ik eerst tot Lee’s Corner (Hanceville) en van daar liftte ik naar Nemaiah Valley.
Dat is de vallei waar Tomtesteron een aflevering heeft opgenomen (hoe overleef ik in een bos?)
Daar heb ik eerst enkele dagen aan Konni lake gekampeerd en daarna aan Chilko lake.
De camping aan Chilko lake heette de Nu Chugh Beniz Campground, in die buurt is ooit de bekende film ‘The bear’ gefilmd.
Ik heb er ook een rodeo bijgewoond.
Ik ben er tijdens een van mijn wandelingen terecht gekomen bij een oud vrouwtje dat vlees aan het ophangen was in een soort ger.
Er zijn vrij veel beren en ook wilde paarden.
Ik ben dan via Anahim Lake en The Hill naar Bella Coola gelift.
Anahim lake is vooral een muggenparadijs.
En The Hill is een prachtige, avontuurlijke weg die je laat afdalen in de Bella Coola vallei.
In de Bella Coola vallei heb je enorm veel prachtige wandelingen/trektochten.
In Bella coola komen vaak beren, ik heb er eens een gezien terwijl ik marshmellows zat te bakken boven m’n vuur op de camping.
Er zijn ook veel Bald Eagles…prachtige vogels.
In juni en juli kan het er weken aan een stuk niet regenen en temperaturen boven 30°C zorg ervoor dat het gebied heel vatbaar is voor bosbranden. De max. temp. ooit is 41,2°C.
Eens de zalmen in de bella coola rivier omhoog zwemt, is het op vele plaatsen verboden te kamperen door het overaanbod aan beren dat dan naar de rivieren afdaalt.
De mensen zijn er heel vriendelijk, ik kreeg langs alle kanten kersen toegestopt (veel mensen hebben er een kersenboom)
Er zijn veel honden in bella coola, die loslopen door het dorp.
Ik wil er ooit terug naartoe…definitief.
Dank Sandoro. Schitterend sfeerbeeld. Anahim Lake zullen we mijden. Hopelijk genieten we komend jaar evenveel als jij deed. Blijf je dromen nastreven!