Na een maand rondgereizd te hebben in Thailand ben ik op zoek naar mogelijkheden om hier langer te verblijven. Kan iemand mij informeren over de mogelijkheden om een woning te huren en de kosten daarvan? Misschien weten jullie iemand die bemiddelt en weten jullie in welke wijken je het beste kan wonen als ‘farang’.
In welke wijk van WELKE stad? Bangkok? Op de thailandpagina heb je wel een aantal links naar sites die bemiddelen op het gebied van property. Of die ook bemiddelen op het gebied van huurwoningen kan ik niet zeggen…
Op deze site doen ze het iig wel: http://www.thaiapartment.com/ .
Het zijn vaak echter niet hele goedkope woningen aangezien ze vooral aan expats worden verhuurd die de huur betaald krijgen door hun werkgever…
Ja, in Bangkok. Alvast bedankt voor de site!
Jade
De site die ik meldde helpt en verder kun je zelf googelen op “rent an apartment bangkok”. Je zult zien dat er erg veel sites te vinden zijn. Voor goedkope zul je waarschijnlijk eerder in de Bangkok Post of de Nation moeten kijken. Misschien zelfs lokale blaadjes erop naslaan. Voor het laatste zul je naar BKK zelf toe moeten gaan. Mr Roomfinder moet ook erg goed zijn.
Zorg gewoon dat je de eerste weekjes onder de pannen bent en ga daar terplekke dan zelf zoeken. Dat is ten eerste het goedkoopste en ten tweede weet je dan gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Eén advies: Ga niet te lange contracten aan!
Emanuel