Huren auto met chauffeur

Wat dom van mij…:teeth:

Deze chauffeuse zag ik aangeboden voor 50.000 Rp per uur
dekat…jauh…tidak apa-apa :smiley:

http://images.popsugar.com/uploads12/kimora-gq-5.9-2.jpg

[quote=Sumbar;482202Wie gaat er nou 10 tot 12 uur in een stad rondrijden? Meestal heb je een doel in de omgeving, soms wel 100 kilometer van het uitgangspunt. Daar zijn ook de dagprijzen meestal op gebaseerd. Nogmaals: met het huren van een taxi voor een dag kun je soms tot de helft besparen. Als je een auto met chauffeur huurt hoef je je niet druk te maken om de chauffeur, die weet zijn weg wel te vinden. Het blijft natuurlijk altijd leuk om hem een drankje of een hapje aan te bieden.[/quote]

Wie gaat er nou 10 tot 12 uur in een stad rondrijden?
Over auto huren .
Is afhankelijk met wat je gewend bent.
Om een stad of toeristenobject in en de omgeving goed te kunnen bekijken moet men voor het gemak en ook i.v.m de beschikbare tijd vaak een huurauto nemen.
In de grote steden van Java heb je 2 soorten mogelijkheden , de “stadtour” (en nabije omgeving) of de " luar kota" bestemming (buiten de stad bestemming).Ook in Sumatra (Padang-Medan)
De prijzen voor stadstour is bijna altijd goedkoper , omdat als je 10 of soms 12 uren een auto huurt , betekent dat men ongeveer 5 objecten kan bezoeken . Je gaat niet de hele 10 uren rondjes maken.
Vaak staat de auto urenlang op je te wachten als je gaat eten (2X) , naar een mall , museum , en andere atracties.
Bij de grote steden zoals Bandung , Surabaya , heb je vaak file’ s.
Daar kost het soms uren om van die ene atractie / museum etc naar de andere plek te gaan .
Zoals in Jakarta , van Jakarta Zuid naar Noord kost het al minimaal 2 uren , mits je niet tijdens de spitsuur rijdt.

Als je vanuit Jakarta een dagtocht maakt naar Bandung of Pelabuhan Ratu of Anyer Beach (Carita etc) kost het vaak duurder , ook telt de benzine kosten mee .

Ik heb de afgelopen 20 jr vaak auto gehuurd tijdens mijn vakanties op Java .
In Medan kost het me al 6 uren om een paar objecten te bezichtigen , naar reisburo te gaan en een rit naar de haven van Belawan.

Dat was dan een loflied op de luchtverontreiniging en de luiheid van de hand van SA.

Auto’s in Indonesië rijden nog steeds op ongelode benzine, Jakarta is een van de meest vervuilde steden ter wereld, je gaat daar bijna van je graatje van de stank en de gassen in het spitsuur als de hele stad een grote file is. Vele andere grote steden op Java zijn al niet veel beter, met als zeer slecht voorbeeld Bandung, daar staat het verkeer al jaren vast. Er zijn op Java vele middelen van vervoer en men kan ook lopen. Nou weet ik dat deze optie voor SA als Javaan een onmogelijkheid is, Javanen hebben benen omdat ze zonder helemaal nergens op lijken, het maakt hun langer. De deelname aan het autoverkeer op Java is een zenuwslopende bezigheid, ook als passagier. Om de paar seconden ontwaard men een levensgevaarlijke situatie die veroorzaakt wordt door nonchalance en stomheid. In Indonesië koopt men een rijbewijs en al doende leert men, als men het verkeer aan een nadere beschouwing onderwerpt dan is er maar een conclusie mogelijk : “Ze leren het nooit”. Een grotere motorische puinhoop kan men zich niet voorstellen. Dit is de laatste jaren alleen maar erger geworden door de komeetachtige stijging van de verkoop van motorfietsjes.

Er zijn in Indonesië vele middelen van vervoer, het grootste bezwaar van een auto is dat men op deze manier nauwelijks in contact met de locale bevolking komt, toch een van de grootste attracties als men op reis is. Er rijden bussen in alle soorten van doffe haringen-in-een-ton-ellende tot zeer luxe, er zijn luchtverbindingen naar alle grotere plaatsen, er zijn ojeg (bromfietstaxi’s), becak, allerlei soorten vervoer over water. In Tanjung Priok en ik Glodok zelfs ojeg sepeda, lekker achterop een fiets. In alle jaren dat ik in Indonesië kom heb ik nauwelijks gebruik gemaakt van auto’s met chauffeur, slechts als het voor zaken gewenst was. Natuurlijk taxi’s als dat nodig en praktisch was. Ik heb ondanks deze “handicap” het hele land gezien. Ik heb trouwens in NL ook geen auto, woon midden in Amsterdam, voor de kosten van een jaar parkeervergunning kan je al een geweldige reis naar Indonesia maken, met het OV uiteraard. Als men naar Indonesië met vakantie gaat moet men geen haast hebben, dat hebben de Indonesiërs ook nooit. Zet het westerse denken van je af, onthaast en laat de auto staan.

Heerlijk jouw advies, dan maar vaker daar na toe en op die manier ook meer genieten. ‘To do Indonesia in 4 weeks’ is een onmogelijke opgave. :dag: