Hallo iederen,
Met mijn vriend samen hebben wij een reis ingedachten naar Costa Rica. De tickets zijn al geboekt, en we zijn nu druk bezig met het samenstellen van een reisschema. We huren daar een 4x4 auto. Nu hebben wij het volgende op papier staan. Is dit een realistische planning? Nog tips? We proberen de reis qua verblijf en eten betaalbaar te houden want we geven liever ons geld uit aan activiteiten!
**Als iemand nog leuke plekjes weet om te slapen of te eten dan horen wij die graag! **
**Verder had ik nog wat vragen: **
- Wat is leuker, Uvita of Domical?
- Ik zit er aan te denken om Turrialba te skippen (enige reden waarom ik hem opgenomen heb is ivm raften wat daar kan)
- Ik zit er aan te denken om maar 1 nacht in San Jose te slapen ipv twee op het eind
- Hoe kan ik die 2 dagen die ik dan vrij krijg het beste invullen!
Dag 1: Vertrek amsterdam
Dag 2: Aankomst San Jose
Dag 3: Vertrek naar Areneal (2,5 uur rijden)
Dag 4: Arenal overnachten
Dag 5: Vertrek naar Ricon de La Viej (4,5 uur rijden)
Dag 6: Ricon de La Viej
Dag 7: Vertrek Samara beach (4 uur rijden)
Dag 8: Samara
Dag 9: Samara
Dag 10: Samara
Dag 11: Vertrek naar Monteverde (3,5 uur rijden)
Dag 12 Monteverde
Dag 13: Vertrek naar Antonio park (2 uur rijden)
Dag 14: Antonio Park
Dag 15: Vertrek Uvito of Domical
Dag 16: Uvito / Domical
Dag 17: Vertrek naar Drakebat (4 uur rijden)
Dag 18: Drake bay
Dag 19: Vertrek naar Turrialba (6 uur rijden)
Dag 20: Vertrek San Jose ( Iets meer dan een 1 uur rijden )
Dag 21 San Jose
Dag 22: Vertrek naar huis vanuit San Jose
Dominical is geweldig als je van surfen houdt. Uvita als je meer de natuur in wilt.
Ik zou een dag langer in Drake blijven.
De reistijd van Uvita/Dominical naar Sierpe is ongeveer 2 a 2,5 uur. Hier kun je de auto bewaakt stallen en
neem je de boot van 11.30 of 15.30 uur naar Drake.
Nog wat aanpassingen in de reistijden.
San José naar Arenal is 3 uur
Arenal naar Rincon (zuidkant) is ook 3 uur (Park Rincon is op maandag gesloten)
Rincon naar Samara is ook 3 uur
Monteverde Manuel Antonio is 3 a 3,5 uur.
Ik zou Manuel Antonio er uit laten. Erg druk vooral in het weekend.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
1 like
Uvita, Dominical en Ojochal zijn drie plaatsen in het gebied wat **Costa Ballena**wordt genoemd. “Walviskust” met tal van kleinere tropische strandjes.
Dominical is een toeristisch hippie dorpje pal aan het strand, Uvita is meer het commercieel centrum van Costa Ballena, banken en supermarkten een garage en een apotheek met natuurlijk ook leuke hotelletjes en als laatste Ojochal, dat is een slaperig dorpje bij Playa Tortuga, schilpadstrand, met wel veel erg goede restaurantjes. Ook in Ojochal tal van kleinschalige hotelletjes en b&b’s. Vanuit deze omgeving kun je tal van uitstapjes maken.
Jullie route:
Arenal staat op jullie lijstje omdat die plek in elk reisboek met grote vette letters staat geschreven. Ik vraag me af waarom eigenlijk? Mooie plek, dat wel, maar niet zo super bijzonder. Nogal toeristisch. Een aantal jaren geleden wel leuk omdat de vulkaan toen nog vuur uitspuwde, maar dat is niet meer. De vulkaan slaapt momenteel. Voor termale heetwater baden kun je veel goedkoper naar Dos Bocas gaan, in de buurt van Costa Ballena.
Dan vind ik persoonlijk de vulkaan en omgeving Rincon de la Vieja leuker. Minder toeristisch maar wel een bijzondere omgeving! Je kunt er mooie wandelingen maken en je ziet overal vulkanische activiteiten. Borrelende, kokende modderbaden, zwavelmeertjes, enz.
Dan naar Monteverde rijden.
Samara is ook een bekende toeristische badplaats, mooi strand. Maar na twee dagen op het strand zitten bakken heb ik het meestal wel gezien.
Dan is Montezuma, zuid Nicoya, een leuk alternatief. Een hippie dorpje, met strandjes en eettentjes. Ontspannen sfeertje. Met pont van en/of naar Puntarenas. en ** bekijk video
**Manuel Antonio vind ik persoonlijk niet de moeite waard. Erg druk met vooral luidruchtige toeristen, tenzij jij van drukte en veel betonnen gebouwen houd. Ook deze plaats staat in alle reisboeken met vette letters geschreven. Daarom is het er druk en duur.
Doorrijden naar Dominical, Uvita of Ojochal en daar van alles gaan ondernemen.
Dan doorrijden naar Sierpe, daar de auto parkeren bij Don Jorge en met de boot van 11 uur vaar je naar Drake Bay. Tip: cabinas Manolo
Vandaar uit een dagtour maken naar Rangerstation Sirena in Corcovado, en/of wandelingen maken in de directe omgeving van Drake Bay. Vraag Curt maar eens naar de leukste wandelingen! hij kent Drake Bay als zijn broekzak.
Met de boot van 7 uur weer terug naar Sierpe en dan met de auto naar San Gerardo de Dota. Dat is een leuk alternatief voor het toeristische Monteverde. Nevelwouden en quetzales krijg je er te zien. s’Avonds is het er koud!! slapen onder dikke dekens.
Dan zou je door kunnen rijden naar Turrialba om er te gaan raften.
Heb je trouwens deze topic al eens gelezen??
veel handige weetjes lees je hier.
Veel plezier en een goede reis,
Otto
**Hotel El Mono Feliz
**
zie kaart: Ojochal
1 like