Hulp nodig bij planning Costa Rica

Op 9 februari 2016 reis ik via Houston naar Managua Nicaragua, waar ik dezelfde avond zal arriveren.
Ik heb drie weken waarin ik begin in Nicaragua en dan via Costa Rica ga eindigen in Panama. Ik weet dat het een korte tijd is om deze drie landen te bekijken maar dit is een bewuste keuze.
Ik begrijp dat ik lang niet alles zou kunnen zien maar dat vind ik geen probleem.

Ik heb een grove planning gemaakt maar loop een beetje vast in het Costa Rica gedeelte. Ik heb 9 dagen de tijd om vanuit de grens met Costa Rica ( Penas Blancas) naar Cahuita te komen. Mijn eerste optie was Rincon de la Vieja, maar nu
blijkt dat ik daar zou aankomen op een maandag, wat betekent dat het park gesloten is. In eerste instantie wilde ik de reis met het openbaar vervoer doen maar hier begin ik steeds meer over te twijfelen. Is het mogelijk om bij de grens
Penas Blancas een auto te huren en deze nabij Cahuita weer in te leveren, of is er een goede route met het openbaar vervoer.
De route tot nu toe is:

Dag 1: Vlucht Amsterdam- Managua
Dag 2: Nicaragua, Granada
Dag 3: Nicaragua, Granada
Dag 4: Nicaragua, Isla de Ometepe
Dag 5: Nicaragua, Isla de Ometepe
Dag 6: Nicaragua, Isla de Ometepe
Dag 7: Naar Costa Rica (bestemming onbekend, dit is een maandag)
Dag 8: Costa Rica (bestemming onbekend)
Dag 9: Costa Rica (bestemming onbekend)
Dag 10: Costa Rica (bestemming onbekend)
Dag 11: Costa Rica (bestemming onbekend)
Dag 12: Costa Rica (bestemming onbekend)
Dag 13: Costa Rica (bestemming onbekend)
Dag 14: Costa Rica , Cahuita
Dag 15: Costa Rica, Cahuita
Dag 16: Panama, Bocas del Toro
Dag 17: Panama, Bocas del Toro
Dag 18: Panama, Bocas del Toro
Dag 19: Panama, Vlucht vanuit Bocas naar Panama City
Dag 20: Panama, Panama City
Dag 21: Vlucht Amsterdam

Heeft er hier iemand tips voor mij? :slight_smile:

2 nachten Rincon de La Vieja
2 nachten La Fortuna
3 nachten Sarapiqui.

Johan
www.costaricaopmaat.nl*

Johan, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook nog even gekeken. Is het ook mogelijk om 2 nachten Rincon de la Vieja, 2 nachten monteverde, 2 nachten la Fortuna en dan 1 nacht Sarapiqui?

Dat kan. Maar dan moet je wel een huurauto hebben.
Met het openbaar vervoer ben je dan alleen maar aan het rijden

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Je kunt in Penas Blancas een auto huren. Er is verhuurder met een kantoor in Penas Blanca maar waarbij je wel in Paso Canoa kunt inleveren maar niet in Cahuita.
En omdat je van Nicaragua komt heb ik nog een tip voor een overnachting nabij Rincón de La Vieja: El Sol Verde, in Curubandé. www.elsolverde.com van Ingrid en Gerard. Mocht je ze mailen, doe dan de groeten van Willem.
Groet,
Willem

Je kunt de auto weer inleveren in Puerto Viejo de Talamanca.
Ook hier zit een verhuurkantoor.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Bedankt voor de tips! Een huurauto zou inderdaad prettig zijn. Bij welk verhuurbedrijf zou ik de auto op kunnen halen in penas blancas en hem vervolgens inleveren in puerto viejo de talamanca. Ik kan dit niet vinden op internet… Is het wijsheid dit van te voren of ter plekke te regelen?

Dit moet je echt van tevoren regelen. Alamo heeft een kantoor in Peñas Blancas en
in Puerto Viejo de Talamanca.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Kjjk, daar komt de echte expert om de hoek kijken, de local. Daar kun je als toevallige toerist niet tegenop. Ik vond alleen een bedrijf dat tussen Penas Blancas en Paso Canoa verhuurde.
Succes,
Willem