Hue - Hoi An per scooter via Hai Van (Wolkenpas)

Dag allemaal!
Ik ben bezig met het plannen van een reis van Hanoi naar HCMC. Omdat we met een groep van 12 reizen wil ik zoveel mogelijk geregeld hebben voor vertrek.

We willen per scooter van Hue naar Hoi An via Hai Van reizen. We zoeken dus een bureautje waar we dat kunnen regelen omdat we de scooters niet zelf terug brengen naar Hue.

Iemand tips/websites/ervaringen?

Alvast bedankt!
Groeten Hugo

Hey

Zolang die scooter onder de 50cc zit dan mag het in principe. Maar met een -50cc scooter van Hue over Hai Van, dat zal niet echt snel gaan, zeker niet over de pas. Bovendien levensgevaarlijk, het verkeer in Vietnam kent nauwelijks regels.

Mijn advies is om motors met chauffeur, de zogenaamde Easy Riders, te “boeken” in Hue, je vindt er daar overal. Die rijden veilig, zijn goedkoop en keren zelf terug naar Hue. Ze stoppen aan de belangrijke plaatsen die je zelf nooit zou vinden.

Mvg

1 like

Hallo Hugo,

Ik kan het advies van Duke alleen maar onderschrijven.

Overigens is het rijden op een scooter vanaf 50 cc is een overtreding, omdat je geen geldig rijbewijs hebt.

gr.
Ton.

Hoe lang van tevoren moet je de easy riders boeken voor de rit van Hué naar Hoi An? Kan dat een dag van tevoren of moet dat al eerder?

Gr. Marleen

He Marleen,

Wij hebben het destijds nog de avond van te voren geregeld via mail en telefoon. Adres gevonden op www.hueeasyridertour.com. Je kunt natuurlijk ook van te voren alles al regelen.

Succes en veel plezier met de voorbereidingen!
Britta

2 likes

Britta,

bedankt voor deze tip…die wordt zeker genoteerd! Lijkt me een goede optie!

Marleen

Ik heb ooit de tocht gewaagd, met scooter, van Saigon naar Mui Ne. Een geweldige ervaring…achteraf dan toch. Ik raad het iedereen af. Het duurt veel te lang, veel te pijnlijk aan je zitvlak… Warm, regen (seizoen), gevaarlijk, …

Nog even een aanvulling,

Niet verzekerd voor alles; geen ziektekosten verzekering, geen reiskosten verzekering enz.
Dus alle kosten zijn voor eigen rekening, dus ook een gebroken been ( kosten van het ziekenhuis zelf betelen ) en dus ook eerder terug naar Nederland en eventueel een aangepaste stoel of naar business class voor eigen rekening.

gr.
Ton.