http://www.babakoto.eu

Hallo allemaal,

Onze passie voor het reizen heeft ons in 2007 doen besluiten om Nederland voorlopig te verlaten en op reis te gaan. Ruim acht jaar later heeft de reismoeheid nog steeds niet toegeslagen en zijn we nog steeds onderweg. Het overgrote deel van deze tijd hebben we doorgebracht in Azië, maar langzaam maar zeker komen we op het punt om te gaan verkassen naar Amerika of Afrika.

We reizen hoofdzakelijk met de het openbaar vervoer, al hoewel we inmiddels ook ruim een jaar met de auto hebben gereisd. We kunnen geen echte keuze maken tussen beide manieren van reizen. Ze hebben allebei hun voor en nadelen.

Sinds ons vertrek in 2007 houden we een reisblog bij. We schrijven die zowel in het Nederlands als in het Engels om een zo groot mogelijk publiek te bedienen. We schrijven niet alleen over onze dagelijkse ervaringen als reiziger, maar proberen regelmatig ook wat meer diepgang in onze bijdragen te creëren, als tegenwicht voor de vaak wat éénzijdige berichtgeving in de Nederlandse media. Iran is typisch zo’n reisbestemming waar het grote publiek vaak een onvolledig beeld van heeft. Wij zijn dan ook superblij met reacties die we regelmatig krijgen zoals bijvoorbeeld de reactie hieronder. Dit soort reacties motiveert ons om door te gaan met schrijven, fotograferen en filmen. Het is namelijk niet alleen leuk om een blog bij te houden voor het thuisfront, maar ook voor de mensen ter plaatse.

“It had just made me amused how you are aware of such a cultural details that are usually understood by a person how come from that background. You are great in understanding them. I am Iranian and I really enjoyed of reading your articles and put them in my facebook for another Iranian friends. I also suggest your website to every one how is interested to travel to Iran.”

Groeten,
Edwin & Ivonne

Onze weblog:
http://www.babakoto.eu

Ontzettend van jullie blog genoten Edwin & Ivonne.
Jullie hebben er een volger op facebook bij!
Reizen sinds 2007, WOW werken jullie onderweg?

Abraço,
Sofia

Ook ik ben aan het lezen geslagen, heerlijk! Ik ben nu in Diu waar jullie het Diwali festival meemaakten.
Jullie Facebook had ik nog niet ontdekt maar zal ik ook eens bekijken.
Ja, ik vroeg me ook al af hoe jullie het reizen bekostigen, jullie zijn al zo lang onderweg.
Ik heb een jaar gereisd maar toen waren de spaarcentjes wel op hoor…[emoji6]

Bedankt voor de positieve reacties. Het reizen bekostigen we tot op heden grotendeels met spaarcenten. We hebben alles verkocht wat we hadden (inclusief huis). Daarna is het vooral heel zuinig reizen.