Dag wereldwijzers
Begin november vliegen we op New Delhi. Dit is de eerste keer dat we India ontdekken en zullen dat gedurende 3 maanden doen. Ik ben op zoek naar een hotelletje/guesthouse in de Paharganj-buurt. Het liefst ééntje die een transport-service van luchthaven naar hotel organiseert (of is dit niet nodig en hebben jullie tips voor ons?). We zouden 2 nachten blijven om een beetje te acclimatiseren…
Bedankt voor jullie reacties!
Anneke
Ik weet niet of dit in de wijk staat die je bedoelt, maar ik denk maar zo, niet geschoten is altijd mis.
Wij hebben dit geboekt voor febr 2013, hebben ook airport service.
Lijkt ons wel wat, zelf niet geweest, maar wel paar recensies die goed zijn.
Het is en blijft een gok! :paranoid:
Wanneer landen jullie in Delhi? Als je 's ochtends of 's middags aankomt, kan je best gewoon een prepaid taxi naar Paharganj nemen. Dit gaat vrij makkelijk en kost een pak minder dan een hotel pick-up. Eens ter plaatse kan je dan makkelijk wat rondkijken en een kamer kiezen volgens je budget.
Als je 's nachts aankomt, dan kan je als newbie misschien beter een hotelletje online boeken met een pick-up. Het is wel makkelijk als er midden in de nacht op de luchthaven iemand staat met een bordje met je naam op. Let echter op, de foto’s die vele hotels op hun site zetten, kloppen niet altijd met de realiteit.
Je vindt genoeg hotelletjes online of in de gangbare reisgidsen.
Dag Thierry en travel57
Bedankt voor jullie snelle reactie! Echt wel leuk!
Wij komen om 7u30 's ochtends aan in Delhi. Misschien toch wel best even op voorhand boeken. Hebben jullie ervaringen met de Rough Guide van India qua beschrijvingen van hotels/guesthouses? Wij zijn net terug van een rondreis doorheen Marokko en hebben de Guide du Routard gebruikt. Qua beschrijvingen van hotels kwam dat heel dikwijls overeen met onze bevindingen.
Omdat we na 3 maanden India nog verder doorreizen naar Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand willen we toch ook zeker budget accommodatie vinden (maar ook niet de allergoedkoopste).
Alle tips en trics en opmerkingen zijn welkom!
Anneke
Geen ervaringen met Rough Guide. Maar nog wel wat ervaringen die wij zelf beleefd hebben in Vietnam en Thailand:
www.driekenkwep.nl
Groetjes Hanny
Als je om 07h30 aankomt, kan je makkelijk op eigen houtje naar Paharganj afzakken.
Ofwel met pre-paid taxi ofwel met de metro die nu vanaf het vliegveld naar de stad gaat.
De rough guide beschrijvingen zullen wel ok zijn, alleen durven de hotels wel eens wat duurder zijn dan vermeld in de gids. Maar je vindt vast wel wat. Er zijn eenvoudige kamertjes te vinden vanaf 150 Rs. Voor een 5 à 600 Rs heb je al een degelijke hotelkamer. Ligt eraan wat je wil natuurlijk.
Als je met de prepaid taxi gaat, vraag dan New Delhi Railway Station als bestemming, dan zeurt de chauffeur niet over hotelkamers. Bij NDLS steek je de straat over en je bent in Paharganj.
Ik ben op zoek naar een hotel in Bangalore voor de periode van 2 t/m 5 februari 2013. Iemand enig idee?
Hallo,
Ik ben op zoek naar
een guesthouse/hostel rondom de wik Coloba in Mumbai. 4 november 2012 komen we aan in Mumbai. Wie heeft er leuke tips? het bentley hotel schijnt leuk en schoon te zijn?
Wij gaan 16 nov 2012 naar Mumbai en hebben een hotel geboekt via Agoda. Op zich wel genoeg keus in de verschillende prijsklasse. Succes. Fary
Bentley’s in Colaba is inderdaad goed te doen. Het heeft kamers verspreid over verschillende gebouwen in de straat en achter de hoek. De kwaliteit van de kamers is dan ook afhankelijk van het gebouw waarin je verblijft. De service is echter correct en de prijs is ok voor Colaba. Let op als je per taxi vanaf het vliegveld naar Bentley’s rijdt, er is ook nog een Bentley hotel op Marine Drive, vermeld zeker Colaba.
Dank je wel, ik ga even checken bij Agoda…
Bedankt voor het antwoord.
hallo,
hoteltip voor patan ,en sidhpur in gujarat graag .
wij reizen normaal low-budget ,maar in geval van nood geven we natuurlijk iets meer uit …
graag uw referenties & ervaringen
alvast bedankt,
geert,
In okt. / nov. 2012 ben ik in Dev Ganga Geusthouse, Laxman Jhulla in Rishikesh vlak bij het postkantoor geweest en heb daar goede ervaring mee. Basic, schoon, Ganga vieuw, gedeeld balkon, badkamer (met warm water), vriendelijke mensen en goed geprijsd. kijk wel uit of je het goede Geusthouse hebt,want er zijn meer Geusthouses met Ganga in de naam. De prijzen zijn van Rs.500 tot Rs.1200 met airco, maar die heb je in de herfst /winter zeker niet nodig. Groetjes, Reiszin
Hotel Delhi, Pahar Ganj,
Cottage Yes Please, om de hoek van Pahar Ganj, prima kamers, INR 950, schoon, goede service, taxi naar vliegveld INR 350 (mrt '13)
Absoluut NIET goed is Hotel Anoop, Phahar Ganj, smerig, luidruchtig, slechtste hotel van 4 mnd India.
Hallo
Wij willen in Januari 2014 (t duurt nog even :slywink:) naar zuid india.
Weet iemand een leuk hotel, voor een paar nachten, met evt transfer naar luchthaven, in Chennai of in de buurt.
Niet te luxe, gewoon om even te aclimatiseren
groetjes
Maartje
Chennai is niet meteen de beste stad om te acclimatiseren. Reis beter meteen door naar Mamallapuram. Leuke guesthouses in overvloed.
Helemaal met Thierrydb eens.
Ik heb een keertje voor een conferentie in dit hotel verbleven. Kan er niks op aanmerken (behalve dat als de zaak neit had betaald ik een goedkoper alternatief had genomen).
Een echte aanrader voor Delhi ( India ) is hotel Gulnar. Het is gelegen in de gezellig drukke wijk Karol Bagh. Check op Booking.com maar boek rechtstreeks bij het hotel ( beterkoop). Manager is een vriendelijk en behulpzaam man ( Puneet) . Ifeaal gelegen, dicht bij de metro en de Chafffar markt ( de gezelligste markt van Delhi) Het is er modern en proper.