hotel Penelope beach

Hallo
Wij gaan naar Djerba in juni 2008.
Zijn er mensen die al naar hotel Penelope beach zijn geweest?
wat zijn uw ervaringen?
Groeten van kris

Hallo,

Wij zijn vorig jaar januari naar Penelope geweest. Het hotel is ons goed bevallen.

Je kunt mijn foto’s vinden op mijn Tunesiefoto web-log.

Dit is mijn recensie van Hotel Penelope:

Hotel Penelope * * * * Djerba

3 januari - 03 februari 2007

Pittie schrijft:

Hotel Penelope ligt in de hotelzone op Djerba, 4 km van Midoun en 14 km van Houmt Souk.

Het is een mooi verzorgd hotel wat een paar jaar geleden geheel is gerenoveerd. Het hotel ligt niet direct aan het strand, maar middels een eigen weg en het oversteken van de wandelpromenade is het slechts 2 minuutjes lopen.

Het hotel bestaat uit een hoofdgebouw, een groot bijgebouw en diverse kleine blokjes met kamers. Ik heb zelden een hotel gezien waar de tuin zo goed is verzorgd.

De entree van het hotel is licht en ruim en daar staan gezellige zitjes. Bij de receptie kan geld worden gewisseld en het hotel beschikt ook over een geldautomaat. Naast de hal bevindt zich de (enige binnen) bar die m.i. veel te klein is voor het vaak grote aantal gasten in het hotel. Het helpen van de gasten duurt extra lang omdat iedere consumptie die je gebruikt middels je kaartje moet worden gescand.

Naast de bar is een ruimte die wordt gebruikt door de hotelfotograaf en staan 3 pc’s die je per half uur of per uur kunt huren. (3 TD voor een half uur en 5 TD voor een heel uur).

Via deze ruimte kom je in het grote, goed verzorgde restaurant (je kunt het ook via de tuin bereiken). De tafels zijn allemaal netjes ingedekt en staan ruim uit elkaar. Wel staan er veel tafels voor 6 personen zodat het kan gebeuren dat je je tafel met andere mensen deelt.
Het buffet is heel erg uitgebreid en er wordt op 4 plaatsen aan “showcooking” gedaan. De chef kok is een Italiaan, er zijn dan ook veel Italianen in het hotel.

Een voordeel vind ik wel dat je bij het ontbijt een dienblad kunt pakken (netjes met een placemat erop) zodat je in 1 x alles voor je ontbijt mee kunt nemen naar je tafel en niet tig keer op en neer hoeft te lopen wat natuurlijk met veel gasten in het hotel prettig is.

Het ontbijt is uitgebreid, iedere dag worden er pannekoekjes gebakken en een paar keer per week gebakken eieren. Verder is er 1 soort worst, 1 soort kaas, kaaspuntjes, diverse soorten jam, muesli etc. cake, broodjes, croissants etc. Ook is er altijd omelet, iets van worstjes etc. Er is in ieder geval genoeg !
's Middags en 's avonds zijn er uitgebreide buffetten en 's avonds is er iedere avond een verschillend thema.
's Morgens in de bar is er de mogelijkheid voor een (klein) langslapersontbijt en 's middags kun je pannekoekjes eten bij de zwembadbar.

Er zijn 2 zwembaden waar parasols en ligbedden staan. De ligbedden en matrasjes bij het zwembad zijn gratis, op het strand moeten de matrasjes worden betaald). Op het strand was begin januari niet veel te doen.
Helaas was de muziek aan het zwembad erg hard (zeker gezien de leeftijd van de gasten) en we hadden het idee dat het animatieteam de muziek voor zichzelf draaide en geen rekening hield met de gasten. Het aninametieteam organiseert de hele dag door allerlei aktiviteiten, maar is niet opdringerig.

In het zwembad is een grote bar waar koffie, fris etc kan worden gehaald. Helaas werd er niet consequent omgegaan met het geven van plastic bekertjes zodat er regelmatig een glas of kopje sneuvelde bij het zwembad.

Het hotel beschikt over een eigen discotheek en theater waar shows worden opgevoerd (beide heb ik niet bezocht).

De kamers zijn ruim en er zijn kamers voor 2, 3 en 4 personen, kamers voor gehandicapten en 6 suites. De kamers zijn allemaal verschillend ingericht op een leuke speelse manier. Helaas heb ik moeten konstateren dat de kastruimte in de kamers minimaal is, een tweedeurs kast, waarvan de helft hang en de helft leg is.
Er zijn kamers in de bijgebouwtjes die uitsluitend een douche hebben en geen bad.

Het hotel beschikt over een ruimte met speelautomaten, klein binnenzwembad, een fitness, dat de naam fitness niet mag dragen, een kapsalon, schoonheidssalon, Hammam en kuurcentrum waar je diverse kuren kunt volgen.
In de zomermaanden is de pizzeria open en de strandbar, ook is er dan een à la Carte restaurant.

Bij de entree van het hotel worden fietsen en scooters verhuurd en is er ook een winkel met van alles en nog wat.

De all inclusive formule is goed en compleet, alleen lastig door het iedere keer laten scannen van je kaartje.

Het hotel is ons heel goed bevallen, maar het is voor ons zeker geen optie in het seizoen omdat er dan bij de bar(s) en in het restaurant té lange wachttijden zijn.

Bij een bezetting van 75% (januari 2007), waarvan de helft all in is en de rest volpension plus kan het hotel de all in eigenlijk al niet aan.

Het personeel is, zonder uitzondering, heel erg vriendelijk.

Groetjes,
Pittie

hallo pittie
Dank voor de mooie uitleg wij gaan er veel aanhebben
Groeten van Kris

Heb inderdaad ook heel goede ervaringen met Penelope Beach.
Vooral de verhuur van Scooters zo dicht bij is super.
Ik was er vorig jaar in begin juni dan is het daar schitterend.

welk weer is daar dan in juni