Hoi,
is het mogelijk om in Hanoi (en/of HCM) bij een hotel met zwembad aan te kloppen om, tegen betaling, een middagje te zwemmen? Wij gaan met 3 kinderen en die willen graag wat verkoeling hebben maar ik vind de hotels met zwembad aan de prijzige kant…of heeft iemand een goedkope tip?
gr. Dennis
Een truc die mensen die ik ken vaak gebruikten was zeggen dat de ambassade gezegd had dat je hier kon zwemmen. Werkte volgens hun erg goed
ik ben zelf ook wel benieuwd of dat nog steeds werkt!
Kom net terug van 3,5 weken Vietnam met kinderen. Een prima plek om te gaan zwemmen (niet om te slapen) is het Army Hotel. Niet goedkoop (volgens mij 80.000VND) maar een prima plek om een paar uur te zwemmen. Let wel even op dat je alleen betaald voor diegenen die werkelijk gaan zwemmen en neem handdoeken mee, anders moet je (kleine) handdoeken kopen voor USD8
Naomi/Hans,
dank voor jullie tips.
Hans, t hotel ziet er best goed uit, waarom vind jij t niet geschikt om te slapen? Is daar een speciale reden voor…
Dennis. Ik heb de kamers niet van binnen gezien, maar alleen van buiten. Het zag er aan de buitenkant slecht onderhouden uit en was in mijn ogen een typisch voorbeeld van een ‘communistisch betonblok’, maar mss zit ik fout. Ook zou het mijn voorkeur niet hebben qua locatie. Wij zaten middenin de oude wijk en dat vond ik dynamischer en gezelliger (we hadden een 4-sterren hotel met connecting rooms, voor 100 USD per nacht).