hotel met huisrrif in Eilat?

In oktober 2012 willen we naar Eilat. Vorig jaar zijn we naar Sharm el sheik geweest en hadden een hotel met prachtig huisrif voor de deur. In Eilat zijn we ook op zoek naar een hotel met een huisrif voor de deur.

Ne heb ik gelezen dat je in Coralbeach prachtig kunt snorkelen maar dat de entree zo’n € 6,- is en twee ligstoelen ook € 6,-. Dus dan ben je elke dag € 12,- kwijt.

Is het strand bij de hotelzone ook mooi om te snorkelen of moet je echt een hotel hebben zo’n 5 km ten zuiden van de hotelzone b.v. hotel Prima music

Wie heeft ervaring met snorkelen in Eilat?

Alvast bedankt.

:dag:

Het hotel Princess heeft een eigen strand met coraalrif voor de deur!
Het is een uitstekend hotel, van de parkeerplaats ga je door een tunneltje ondr de weg (van Eilath naar Taba Egypte) door en sta je op het strand. Als hotelgast kun je gratis ligstoelen gebruiken.
Ook het hotel Red Sea, iets voordeliger heeft een eigen strandje, maar het ligt iets verder van de weg die je moet oversteken. Dit strandje ligt dicht bij Coralbeach en je kunt zonder probleem met een snorkel van dit strandje naar de koraalrif van Coralbeach zwemmen.
Ik woon al jaren in Israel en als het kan ga ik 1 maal per jaar naar de Princes om te snorkelen.
deze hotels liggen niet dicht bij het centrum maar de hotels hebben pendelbusjes of met vrij goedkope taxi’s ben je snel in de stad zelf, als je daar zin in hebt.
Oktober is een goede tijd, nu is het hier vreselijk warm, veel plezier!

Het Hilton resort in Taba was ook prachtig en een stuk goedkoper dan Eilat!!

Je kan er inderdaad naartoe zwemmen, maar vergeet niet dat als dit beschermde stuk er niet was geweest het rif waarschijnlijk inmiddels net zo dood zou zijn als in het centrum. Het is een beetje veel geld om elke dag naar dit strand te gaan. Als wij in Eilat zijn maken we meestal een dag of 2 gebruik van dit strand. We vinden het erg belangrijk om de SPNI te steunen en hebben dit bedrag ervoor over. Je hebt dan een lekker rustig en schoon strand tot je beschikking. Als je qua accommodatie niet zoveel luxe nodig hebt dan zou je bij de Eilat SPNI fieldschool kunnen verblijven. Schone kamers met eigen sanitair. Prima ontbijt in de eetzaal en pal aan het strand van Coral Beach. Ook organiseren ze daar prachtige wandelingen. Google maar eens: Red Canyon Eilat.

Veel plezier met de voorbereidingen.