Hotel Marillia - Hammamet Yasmine

Net terug van bijna 2 weken Marillia, een All-In hotel van ’s morgens tot ’s avonds, en ik moet zeggen dat ik er een supervakantie beleeft heb.
Mijn eerste gedacht toen ik het hotel binnen stapte was: Wauw!
We kwamen binnen in een zeer mooie en grote lobby en er werd ons al direct een welkomsdrankje aangeboden. De koffers werden direct naar onze kamers gebracht en hoewel we na etenstijd waren aangekomen werd ons een salade met broodjes aangeboden. Dus mijn eerste indruk was al zeer positief.
De kamers zijn veroudert maar in orde. En toen we arriveerden waren ze heel proper en netjes. Tijdens ons verblijf daar moet ik wel zeggen dat de poetsvrouw nogal heel oppervlakkig poetste. Maar de handdoeken werden wel elke dag ververst en de bedden worden bijna altijd met een bloem versiert. Er was een badkamer met zowel douche als bad. En op de kamer stond een kleine koelkast. Vanaf het balkon hadden we zicht op zee en op de zwembaden.
De maaltijden waren voor mij dik in orde. Genoeg variatie en lekker bereid eten. Alleen het varkensvlees was er niet te eten. Maar dan neem je gewoon iets anders, keuze genoeg! Bijna elke avond was er naast het buffet ook nog barbecue en had je de keuze uit verschillende pasta’s. Zeer vriendelijke bediening al is het Engels van sommige obers wel heel beperkt.
’s Avonds na het eten kon je in de Wunderbar terecht voor een drankje en een beetje te relaxen in zeer comfortabele zetels of kon je naar de Poolbar gaan, alleen spijtig dat de dranken hier geserveerd werden in plastic bekers. Om middernacht sloot de bar en dan kon je nog terecht in de discotheek. Een hele mooie disco alleen jammer dat er niet veel te beleven viel. En de drank is er te betalen.
Het hotel beschikt over 3 grote zwembaden, 2 buiten en 1 binnenzwembad. Voor de kleintjes was er een apart kinderbadje met een speeltuintje aan. De zwembaden werden goed onderhouden en waren meestal proper hoewel er soms redelijk veel zand op de bodem lag. Het hotel bevindt zich ook direct aan een zandstrand waar ook ligstoelen en parasols ter beschikking gesteld worden. Om aan het zwembad een ligstoel te reserveren moet je wel vroeg je bed uit. Om half acht waren de meeste stoelen al ingenomen.
En dan heb je het animatieteam nog, bestaand uit een man of tien. Echt superkerels die onvermoeibaar lijken. Van ’s morgens 10 uur tot middernacht vermaken ze de gasten. Overdag aan het zwembad en het strand zijn er een heleboel sporten, zowel voor jong als oud. Voor de kleintjes is er speciaal een miniclub en ’s avonds minidisco. Elke avond om half 10 zorgden de animatoren voor een spetterende show. Meestal buiten in het amfitheater. Voor mij was het hoogtepunt ‘the Lion King’. Alleen spijtig dat dit binnen was omdat het er nogal redelijk warm was. Maar chapeau voor die gasten want die stonden onder de spots in een warm dierenkostuum te dansen zodat het zweet van hun gezicht liep en toch verdween die glimlach niet van hun gezichten.
Zoals ik al zei, echt een geweldig animatieteam. Ik mis ze nu al, vooral Momo, en natuurlijk ook Will, Fifi en Zizo. Voor mij waren dit de tofste mensen van het team en altijd heel vriendelijk als je ze tegenkwam.
Kortom: hotel Marillia is een echte aanrader voor iedereen. Als ik kon zou ik zeker nog een tweede keer gaan.