Hotel Karthago-djerba

hallo,

aanstaande vrijdag vertrek ik samen met mijn vriendin naar Djerba.
Wij verblijven een weekje in Hotel Karthago in Djerba zelf en graag had ik geweten of dit hotel meevalt dus als er iemand mij hier iets over kan vertellen…?
Graag had ik ook geweten of er veel wind is in Djerba want mijn vriendin en ik kitesurfen allebei maar dit is dus niet mogelijk zonder wind. Zou er mij ook iemand iets over de wind kunnen vertellen? B)
dank je

groetjes Anton

Hallo Anton,

Het hotel heb ik zelf niet bezocht maar ik hoor niet andes dan goed, dat kan dus niet mis gaan. Er staan wat recensies hier op dit forum maar ook op de Djerba Groep op msn kun je info vinden over Hotel Karthago.

Wat betreft de wind op Djerba, nou het waait er dus altijd en dat is vooral zomers maar goed ook.
Of het hard genoeg waait voor kitesurfen dat weet ik niet, vandaag was de windsnelheid 11.3 km per uur, maar dat kun je van dag tot dag terug vinden op de onderstaande link.

Ik wens je een fijne vakantie toe.
Groetjes,
Marianna

http://dutch.wunderground.com/cgi-bin/find…st?query=djerba

Beste Anton,

Ben er geweest in september (1 week). Het hotel is echt heel mooi. Prachtige tuin, toffe ruime kamer (menzel). Het eten was echt goed als je weet dat het hotel volzet was !!! Enige minpuntje… nou ja… er is te weinig plaats in het restaurant voor niet rokers en in het restaurant zelf kan het wel druk zijn. Handdoekje leggen rond 7U00 !!! Rustigste plaats aan het zwembad is daar waar het “watervalletje” naar beneden komt… Verder, all in is prima - je hoeft geen schrik te hebben van de ijsblokjes… let wel op met koude/rauwe groenten. Mooi onderhouden complex ! Receptie kan iets vriendelijker (dit is nu echt wel al muggeziften, maar toch), bediening restaurant en bar prima, animatie goed (probeer zeker de arabische lessen - Arab blablabla (ja, zo roepen ze dit !).
Doe ze de groeten in Djerba en zeg maar dat wij volgend jaar terug gaan ! Bislema !
Yves

Hallo Anton,

Marianna heeft je al een site gegeven waar je gegevens kunt vinden v.w.b. de wind.

Kijk ook eens op http://weeronline.nl
ga dan naar zeil/surf, dan naar Afrika, dan naar Tunesie-Zuid en dan naar Djerba.
Hier vindt je ook windvooruitzichten.

Ik wens jullie in ieder geval een fijne en winderige vakantie !

Groetjes,

Pittie

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend wat vakantiebrochures van Tunesië gehaald (ben nog nooit in Tunesië geweest). Het eiland Djerba lijkt mij erg leuk om naartoe te gaan en dan in het bijzonder hotel Karthago. Dat zag er in de reisgids erg mooi uit. Op www.vakantiereiswijzer.nl kon ik hierover verder niets vinden, dus uiteindelijk ben ik hier terechtgekomen. Zo te lezen is het een prima hotel. Heeft iemand nog leuke tips voor mij? Wat is er allemaal te doen in het hotel en de omgeving? Zijn uitstapjes naar de woestijn goed te doen, of is dat erg ver weg? Als ik erheen ga, dan wordt dat waarschijnlijk begin juni.

Groetjes, Viola :slight_smile:

Hallo Viola,

Wat mij betreft heb je een goede keuze gemaakt.
Tunesie is een vriendelijk en gastvrij land, en dat geld zeer zeker ook voor het eiland Djerba wat vanaf Brussel 2,5 uur en vanaf Amsterdam krap 3 uurtjes vliegen is.
Hotel Karthago staat zeer goed aangeschreven en alle mensen die er zijn geweest gaan er graag weer naar terug.
Je moet maar even op de Djerba Groep kijken daar vind je mensen die er zijn geweest en ook een aantal foto’s van hotel Karthago.

http://groups.msncom/DjerbaGroep

Ook vind je daar een heleboel informatie over Djerba en de excursies naar de Sahara. Dat is vanaf Djerba heel goed te doen, je zit maar een klein stukje bij de Sahara vandaan. Mocht je nog meer willen weten dan kun je me altijd mailen via dit forum of via de Djerba Groep.

Groetjes,
Marianna

Bedankt voor de informatie! :smiley:

Ik heb m’n vakantie geboekt! Samen met m’n vriend ga ik van 8 t/m 15 juni naar hotel Karthago in Djerba. Ik heb er nu al zin in! B)

Hallo Viola,

Over Hotel Karthago kun je ook een heleboel referenties vinden op

http://www.hotelbewertungen.net en op

http://www.holidaycheck.de

Het zijn wel alletwee Duitse sites.

Ik wens jullie alvast veel voorpret en een fijne vakantie !

Groetjes,
Pittie

Hallo Viola,

Goed bekeken hoor en het zal je vast bevallen in Hotel Karthago
Ook ik ben in die periode op Djerba dus wie weet komen we elkaar daar wel tegen.

Groetjes
Marianna

Bedankt voor de websites Pittie! Ik zal er zeker even gaan kijken.

Misschien tot in juni Marianna!

Hoi,
Over het hotel weet ik niks eigenlijk.
Maar over het kiten weet ik meer want ik ben net terug en je kan er perfect kiten, 7 van de 8 dagen goede wind.
Een vriend van ons woont nu daar en is een eigen kite centrum gestart wat zeer goed loopt, er zit er nog èèn maar hij is de enige met toestemmig en de benodigde stempels.
Je bent niet van èèn spot afhankelijk, het ligt eraan hoe de wind staat en aan de hand daarvan rijd hij of de andere naar de juiste spot.
En zomers is het een feest met al die kiters bij elkaar heb ik al gehoort van verschillende.
Afgelopen week was het wat rustiger onder de kiters maar erg gezellig.
Als je wat wilt weten daarover zeg het maar.

Oei, ik zie net pas dat het al een tijdje gelden is dat je het vroeg.

Hallo Viola

Het zal je zeker bevallen !
Zoals je reeds kon lezen, ben er geweest in sept. vorig jaar. Het is echt héél goed (prijs/kwaliteit). Heel gezellige kamers waar ook de airco overdag kan aanstaan (niet onbelangrijk !).
Groetjes en laat nadien zeker iets weten hé !

Yves

:frowning: Ik lees bij diverse commentaren dat zwemmen in zee bij Hotel Karthago quasi onmogelijk en zeer onaangenaam is wegens een overvloed aan algen. Ook zou het dragen van sandalen aangeraden zijn wegens veel kiezels en stenen aan de rand van het water.
Is dit zo?
Wij zijn van plan eind mei naar daar te gaan.
Hoe is dan het klimaat en de drukte?
Zijn de stranden in Zarzis beter dan in Djerba Beach?

Dit is zeer zeker niet waar. Er zijn soms algen vooral als er op zee slecht weer is geweest, die worden echter zodra ze op het strand komen verwijderd. Ja ook vind je er soms wat stenen maar het is niet zo dat je zonder schoenen de zee niet inkunt. Het is gewoon een kwestie van een paar meter verderop de zee inlopen. Het Djerba Strand is zeker zo goed als op Zarzis maar er zitten een paar stukken tussen met behoorlijk wat stenen, vooral rond Hotel Sidi Slim zijn er wat stenen in zee, maar het is niet zo dat je niet de zee in kunt. als je het prettig vindt kun je plastic sandaaltjes aandoen maar ik heb ze nog nooit nodig gehad. In mei kan het al behoorlijk heet zijn, ik ben nu net terug en het was er rond de 28 graden, het zeewater warmt nu ook snel op. En wat de drukte betreft, Karthago heb ik een paar keer bezocht de afgelopen week en het was helemaal volgeboekt. Het hotel is ook erg in trek en dat is geen wonder, het is een prachtig hotel. Ik heb een rondleiding gehad en de kamers bezocht en ik kan niet anders zeggen dan dat alles er perfect uitzag.

Zarzis is op zich ook mooi, maar ik weet niet of je ook graag af en toe naar een stadje wil gaan dan zit je in Zarzis een behoorlijk eind weg. Wil je nog meer weten laat dan maar even horen of mail even. Foto’s van Karthago en berichten kun je ook vinden op de Djerba Groep.

Groetjes,
Mariannna

Ik krijg al steeds meer zin om naar hotel Karthago op Djerba te gaan, nu ik er zoveel positieve dingen over lees. Over 5 weken is het al zover! B)
Op de site http://www.vakantiereiswijzer.nl staat dit hotel sinds kort ook vermeld.

Ik ben alweer 2 weken thuis, maar ik heb het erg naar mijn zin gehad in hotel Karthago. Erg mooie kamers, vriendelijk personeel, groot zwembad en lekker eten. Echt een aanrader!
Verder heb ik meegedaan aan een 2-daagse excursie door het binnenland van Tunesië en ik vond het daar eerlijk gezegd mooier dan op Djerba. Ik heb o.a. dromedaris gereden in de woestijn, wat erg leuk was.
Ik moest even wennen aan de opdringerigheid van de verkopers en het afdingen, maar ik kon er ook wel weer om lachen.
Kortom: ik heb een leuke vakantie gehad in Tunesië.

Hoi Viola,

Fijn dat Hotle Karthago je zo goed is bevallen en dat je een fijne vakantie hebt gehad op Djerba.
Het binnenland bezoeken is zeer zeker de moeite waard en vanuit Djerba ook heel goed te doen.
En ja natuurlijk is het daar anders dan op Djerba zelf, maar ook daar kun je mooie plekjes vinden.
Opdringerige verkopers heb je overal, zonnenbril op en niet reageren is de methode.
Maar je hebt gelijk dat je met dat afdingen best plezier kunt hebben.
Ik vind het een sport op zich en het lukt me altijd goed om af te dingen, maar ja al doende leert men he.
In ieder geval nog bedankt voor je reactie hier op dit forum.

Groetjes
Marianna

Ik ben sinds deze morgen terug van Djerba, ben ook naar het hotel Karthago geweest voor twee weken. Maar ik ben toch er toch niet helemaal mee eens dat het zo’n superhotel is gelijk dat iedereen dat hierboven zo beschrijft…
Hieronder enkele puntjes…

1. Kamers: Goed onderhouden
  2. Eten: Is bijna elke avond hetzelfde, wel mooi gepresenteerd
  3. Avondshows: Leuke shows, niet professioneel maar best wel grappig
  4. Disco: Komen veel mensen heen na de avondshow maar de cd collectie is niet zo groot … ze draaien namelijk “aquagym-muziek” in de disco, vond ik toch een beetje raar…
  5. GROOT NADEEL aan dit hotel is dat je echt vlug moet zijn zoals het opstaan om 5:30h (tijd Tunesië) voor een bed en parasol te bemachtigen aan het zwembad en dan nog durven sommige mensen je bed gewoon in te nemen …
  6. Personeel: ONGELOOFLIJK VRIENDELIJK, echt wel aangename mensen.
  7. Animatieprogramma is weer ietsie minder, is elke dag hetzelfde programma of toch ongeveer hetzelfde…
  8. En wat ook wel leuk was is dat wij het 2de Engelse (heb dus een Engelse nationaliteit) gezin waren die in dat hotel verbleven… B)

Leuke kerels van het animatie team

–> Casper
–> Wallid
–> Mijdie (of zoiets, weet niet hoe ik z’n naam moet schrijven)
–> Rocky (da klein manneke :smiley: ) was wel een wijs kerelKE :lol:

Wel ja, het was zeker wel de moeite om te gaan naar daar, jammer dat het gedaan is …

Beste MattKTG
Wat je zegt is inderdaad waar… (ook in het laagseizoen bij voltallige bezetting) je moet snel zijn om een plaats aan het zwembad te bemachtigen ! Wij hebben het niet meegemaakt dat anderen je handdoek wegnamen… gelukkig maar.
Kamers en personeel zijn dik in orde. Op drankjes wordt ook niet gekeken.
Disco en animatie… hebben wij persoonlijk niet aan meegedaan. het enige was de Arab blablabla zoals ze zelf zeggen en was tof !
's avonds steeds hetzelfde… ? Wel ja, groenten uiteraard, ook spaghetti en pizza… maar verder vond ik wel keuze genoeg én lekker !
Als je bedenkt dat er ca. 1000 man kan logeren en ze dan ook overheerlijke garnaaltjes geven… wel dit is toch top ! Een zo uitgebreide keuken als bij ons zal het er natuurlijk nooit geven…
Ben heel blij voor jou/jullie dat het is meegevallen !
Groeten,
Yves