hostels sydney kerst en nieuwjaar

Hoi,

Overal lees ik dat je er vroeg moet bij zijn wil je nog een slaapplaats vinden in Sydney tijdens de kerstperiode of met nieuwjaar. Heb ook al gezien dat zelfs verschillende hostels nu al volgeboekt zijn.
Ik vertrek zelf 31/8 richting Cairns en wil graag de kerstperiode in Sydney doorbrengen. Dit is mijn plan nu, maar misschien verander ik nog van gedachte eens ik ginder ben.
Als ik nu een hostel boek voor die periode, kan ik die tegen dan nog annuleren? Iemand ervaring mee?
Aanraders voor een goed hostel? Liefst eentje waar een leuke open sfeer hangt. Waar je nieuwe mensen kan leren kennen, maar waar geen 100 feestende 18 jarigen (sorry niks op tegen mensen, mr ben zelf net iets ouder en doe het vaak iets rustiger aan :slight_smile: )rondlopen.

Alvast bedankt!

Groetjes

Hallo,

Misschien kun je wat vinden via www.hotelsworld.nl
Ik zou het nu al gaan vastleggen. Ik zelf was in augustus met boeken en toen was ik eigenlijk al te laat. Daarom hebben wij toen maar een appartement gehuurd.

Hoi,

wij hebben vorig jaar overnacht bij O’Malley’s op Kings Cross. Zit tussen een hotel en een hostel in. Fijne kamers, het inclusief ontbijt is zeer basic, en de kroeg is apart. Ik meen iets van 45 euro voor 2 personen, maar dat is het zeker waard. De kroeg is erg gezellig en vaak vol met backpackers, wereldreizigers etcetera. Je bent vlakbij het metrostation en je loopt in een 20 tot 30 minuten naar het centrum. Lang O’Malley’s liggen een aantal goedkope eettentjes (vooral de Thai op de hoek is super!!) en er is e.e.a. te doen in de buurt.

http://www.omalleyshotel.com.au/

Succes!

Bedankt Moira,

hostelworld.com ken ik. Daar heb ik ook gezien dat vele hostels al geen plaats meer hebben.
Maar ik zou graag willen weten of je de reservatie ook nog kan annuleren, en of je dan geld verliest. Want nu denk ik er over het einde van het jaar in Sydney te spenderen, maar mezelf kennende kan dit nog veranderen.

Groetjes

Hallo,

Ik denk dat het per hotel verschillend ligt. Ik heb alleen ervaring met 4 en 5 sterren hotels en ik weet bv dat de accor hotels die mogelijkheid wel heeft dat je 1 dag voor aankomst nog kan cancelen.

gr van Moira

Ai, met mijn budget ga ik geen 4 sterren hotel kunnen betalen.

Heb nu iets gevonden dat er heel leuk uitziet. Heb ze de vraag gesteld of er nog plaats was. Kreeg als reactie alle prijzen en voorwaarden en dat ik onmiddellijk moet betalen als ik een reservatie in reply doe. Dan concludeer ik maar dat er nog iets vrij is. No refunds… dus ja, kan ik niet meer annuleren.

Zal nu ook wel niet zo heel erg zijn om verplicht kerst en nieuw in Sydney te vieren zeker? haha! :zon02:

Hallo,

Het is ook helemaal niet erg ik heb het afgelopen 2008 gedaan. Wel apart dat je kerst viert met onwijs mooi weer. Oud en Nieuw in Sydney is ongelofelijk geweldig dat was het beste voor mij wat ik ooit meegemaakt hebt. De Australierers houden wel van een feestje en vooral van verlichting wat je overal kunt kopen om op je hoofd te zetten.