Hostels/ overnachtingen Ica

Hallo allemaal,

Over twee en halve week ga ik met een vriendin naar Peru.
In Lima zullen wij in Casa Ana verblijven , de verhalen die ik op deze site erover gelezen heb waren zo positief dus dat moet wel goedkomen.
Daarna willen wij naar Ica reizen en van daaruit de ‘lagoon’ bezoeken en Nasca.
Maar in de LP staan hele depressieve verhalen over de hostels in Ica.
En wil je in Huachina overnachten in een beetje goed hostel dan betaal je eteen hartsikke veel.
Nu vraag ik me af heeft iemand goede ervaringen met een leuk hostel en bed en breakfast in Ica?
Graag een veilig en rustig hostel.
En is het echt zo dat Ica zo deprimerend is?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
Linda

Ik zou toch naar Huacachina gaan om te overnachten. Zit een backpackers hostal , tja wat is de naam ook al weer, Manuel of ziets meen ik. Is in elk geval bij het binnerijden van Huacachina meteen aan de rechterkant, bij de kleine rotonde. Ze organiseren hier ook Buggytours door de zandduinen. Kan me niet voorstellen dat die ook zo duur is. Als je een tent bij je mocht hebben kun je op t terrein ernaast trouwens gratis kamperen (veilig hoor, heb t meermaals gedaan, nooit problemen gehad) en bij t maken van een buggytour met hen mag je de WC en douche van hen gebruiken

Die Buggytours zijn iets van 30 soles (ongv 6 euro), en ontzettend gaaf! Ik ben het eens met Landcruiser, overnacht lekker in Huacachina, heerlijk relaxed. Weet niet meer in welk hostel ik zat, maar het was prima, met een zwembad erbij en niet duur (anders zou ik er niet heengaan).