Ik ben me zo eens wat aan het orrienteren op rondreizen door Indonesië (Bali en Java), maar nu kan ik op internet eigenlijk vrij weinig vinden over hostels (ook niet op de hostel-sites waar ik normaal kijk als ik op reis ga).
Ik krijg een beetje het idee dat het allemaal hotels zijn met 1- of 2 persoonskamers. Maar kent Indonesië ook hostels met dorms (waar je met andere mensen een kamer deelt)? Dit lijkt mij namelijk wel zo gezellig aangezien ik alleen ga reizen.
In Jakarta heb je vroeger een hostel , zeg maar een youth hostel.
Ergens in de buurt van Taman Mini Indonesia.
De prijzen zijn relatief goedkoop. De naam weet ik niet meer .Je kan een eigen kamer nemen maar ook gezamenlijk delen.**
Zoiets zoals Nivon of YMCA in Nederland(Jeugdherberg).
In Indonesia heet het waarschijnlijk **Pondok Wisata . **
Ja kan ook youth Hostels vinden via google. bijvoorbeeld in Jakarta.
Ik neem aan dat andere grote steden het ook hebben. http://www.trav.com/Hostels/Indonesia/Jakarta
** Ik zou het niet doen.
Denk ook aan de persoonlijke veiligheid.
Voor het geld hoeft je niet te doen.
Goed inderdaad dat je die persoonlijke veiligheid noemt. Ik heb alleen maar goede ervaringen met slaapzalen, vooral erg gezellig. Maar er zit inderdaad ook een keerzijde aan.
Na de post van Surya denk ik dat het risico op een keerzijde in Indonesië wel wat groter is dan die in Zweden… dussuh… laat maar, zo’n hostel, ik ga wel gewoon voor een 1 persoonskamer :hihi:
Vaak zijn dorms ook een voortvloeisel uit hoge prijzen voor eenpersoonskamers. En daar is in Indonesie natuurlijk geen sprake van
Er zijn zat manieren om mensen te leren kennen. Gewoon in de trein of in de bus. Tijdens het eten 's avonds, zeker wanneer je een ‘bekend’ restaurant uitkiest als beschreven in de Lonely Planet. Veel hostels hebben een gezamelijk zitje/een gezamelijke tuin/een gezamelijk zwembad. Of je ontmoet mensen tijdens een tourtje. Niks om je druk over te maken dus!
In Indonesia betaal je ook per kamer , als ze het hebben is een 1 perskmr altijd goedkoper dan een 2 persoonkamers.
Ik ben 2x aan het bekpekken geweest op Java en Bali(2003-2004) .
Alleen zonder rugzak , heb mijn koffer en trolley (voor mijn fototoestel) .
Ga ik ook in een 2 pers.kamer slapen(geen verschil in prijs) .
Voel me wel een beetje eenzaam , vooral tijdens het ontbijt en avondeten.
had met gemak een vriend(of vriendin - he he he ) kunnen vragen .
ik wil graag naar bali voor 2/3 maanden
maart/april/mei
graag advies over hoe en wat
liefst een appartement met evnt internet???
weet niet of dit een luxeprobleem gaat worden
wie heeft ervaring en adressen