>>>Deze zomer ga ik op fietsvakantie door Marokko. Wie tips heeft spreek ik graag.
Berghaus
>>>Deze zomer ga ik op fietsvakantie door Marokko. Wie tips heeft spreek ik graag.
Berghaus
Hoi Berghaus,welkom op wereldwijzer!
Fietsen door het Marokkaanse Atlasgebergte is niet heel gemakkelijk en je moet er goed voorbereid en uitgerust aan beginnen.De routes kunnen rotsachtig en moeilijk begaanbaar zijn. Je moet dus ook een hele goede en stevige mountainbike hebben, die goed onderhouden is en ruw terrein aankan. De paden die zijn aangelegd in het Atlasgebergte lopen veelal door Berbergebieden. Daar kun je kennis maken met het traditionele leven van de Berbers van Marokko.
In Marrakech en omgeving is het prachtig fietsen en de stad heeft diverse fietsclubs en fietsroutes. Het beste is ook hier om een plaatselijke officiële gids in te huren die je de weg kan wijzen.
één van de mooiste routes die je vanuit Marrakech kunt rijden, voert door Agadir en vervolgens door het Anti-Atlasgebergte in het zuiden van het land.
Indien je nog wat informatie wilt Berghaus,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Marokkoforum hier op wereldwijzer.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van fietsen in Marokko.
suc6 nog Berghaus.
Dag George,
Bedankt voor je tips. Maar bedoel je met stevige bike dat ik met een avaghon met Rohloff vakantiefiets de atlas niet doorkom?
Mvg, Kees:wereld:
Rijden met een Avaghon is plezierig; hij fietst makkelijk en met bepakking is deze fiets stabiel en toch wendbaar,ideaal om in de bergen te fietsen,Berghaus!
Weten jullie of er in augustus ook georganiseerde mountainbike tochten door het Atlasgebergte zijn? Ik zie overal vertrekdata vanaf september…
Sorry, geen idee. Wij reizen op eigen gelegenheid. Succes.