Hoi ik ben een boy

Hoi allemaal met de neuzen richting Ireland.
Ik wil ook graag de Nederlandse werkelijk ontvluchten naar het land van de dromerige muziek, de huilende wind boven de loeiende openhaardschoorsteen, waar ik diep weggezakt heerlijk kan wegdromen in de hersenspinsels van de Ierse schrijver James Joyce en van Michael Scott en Thomas Moore. Naast mij ligt immens lui mijn Ierse Wolfshond die voldaan in zijn hondenbestaan om de 5 minuten op de dikke schapenvacht zijn lange benen strekt. Mijn huidige vriendin zit aan de catwalk vastgeplakt en houdt gewoonweg niet van alles wat ik in Ierland zo adoreer. Ik ben dan liever eenzaam alleen dan eenzaam in het verkeerde gezelschap.
Ik ga nu eens wat verder kijken op deze site wat er allemaal voor boeiends te lezen valt.
See you around!
Op zoek naar een gaaf huis in the country…!

Hallo Globetrotter, welkom op Wereldwijzer!

Je beschrijft het alsof je er al bent. Een goed inlevingsvermogen dus. Dan ben je vast al op het Ierland Forum geweest, waar je meer mensen kunt vinden die naar Ierland willen. Veel plezier op de site, met wegdromen en in Ierland.

Groetjes, Leontien

Hi Leontien,
Ja, het wegdromen is altijd bij mij de aanzet om ze te verwezenlijken.
Daarbij is Ireland bij uitstek het land van de romantiek en de melancholie bij de sta grootte openhaard, met een knetterend vuur, Orinoco Flow van Enya op de achtergrond en een boek van Victor Hugo of Alexander Dumas of Charlotte of Emily Brönte.
Buiten loeit de Ierse wind, af en toe horen we een van de paarden hinniken.
De hond kijkt verveeld op en laat zijn kop weer vallen op de zachte vacht uit een vorig dik behaard Iers buitenleven. De goede Franse wijn maakt de droom totaal in dit verhaal.
Ben jij ook in Ierland geweest? Gaaf land he?
Zeer helaas, sinds zij lid van de EU geworden zijn, zijn de romantische weggetjes snelwegen geworden en zijn de banken daar ook hun gevoel voor realiteit kwijt geraakt. Dromen mag maar niet in het bankwezen met andermans geld!:angry:
Whatever!
Bedankt voor je reactie!

Hallo,

Ik ben nog niet in Ierland geweest. Maar na jouw verhaal gelezen te hebben wil ik er zeker eens naar toe.

Groetjes, Leontien

Hoi,

Je zal er geen spijt van hebben, alleen moet je niet de grote steden Dublin en Cork als typisch Ierland gaan zien. Net zomin als dat Amsterdam en Rotterdam de toerist ons Nederland kunnen laten proeven, geldt dat zeker ook zo in Ierland.
Wanneer ik mij daar gevestigd heb, ben je van harte welkom wanneer jij mij wilt leren koken.

Groetjes,
Thomas