Al een tijdje zou ik graag op reis gaan door Ierland, maar het is er tot nu toe nooit van gekomen.
Het land trekt mij alleen zodanig aan dat ik mijn scriptie er over aan het schrijven ben en onderzoek doe naar het Imago van Ierland als Vakantieland onder de Nederlanders. Ik ben dus heel benieuwd naar hoe jullie over Ierland denken, ook degenen die er nog niet geweest zijn.
Enneh… reistips zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik heb vorig jaar 4 maanden in Ierland gewerkt en gewoond (Activity International - Boerderijwerk in Ierland). Ik vond het heerlijk! De mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij en zowel de natuur als de stadjes en dorpjes zijn prachtig. Wat me vooral is bijgebleven is een bordje wat ik zag hangen in de pub in het dorp: ‘There are no strangers, just friends we have yet to meet.’ Dit lijkt wel het nationale motto! Zo gauw je ergens binnenloopt wordt je bestookt met vragen. Waar kom je vandaan? Wat kom je hier doen? Wat vind je van Ierland? Hoelang blijf je? Zeker een aanrader als vakantieland, maar ik vond het persoonlijk fantastisch om 4 maanden op dezelfde plek te zijn en me echt inwoner en ‘Ier’ te voelen! Ohja… voor het weer hoef je het niet te doen ;). Regen, regen, regen, regen…
Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een berichtje.
Dat klinkt als het ideale vakantieland!! Ok, je moet die regen ff op de koop toe nemen, maar daar hebben ze zelfs in Singapore last van, dus no worries ;-). Waar heb je ergens in Ierland gezeten? Mij lijkt een rondreis in combinatie met werk het leukste.
Ik doe nu onderzoek naar het imago van het land en heb daarvoor een enquête opgesteld op: www.thesistools.com/ierlandvakantieimago Zou je mij willen helpen door deze in te vullen en zo de marketing van Ierland onder de Nederlanders te verbeteren :)? Het zou super zijn want heb nog dik 100 respondenten nodig van de 350 in totaal.