Er is het moment dat je weet dat je gaat emigreren en het moment dat je gaat emigreren. Daartussen heb je tijd om je voor te kunnen bereiden. Hoeveel voorbereidingstijd heb je dan?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Ik had maar 3 weken om mijn emigratie voor een jaar voor te bereiden, naast een 40urige werkweek en het was me nog gelukt ook!
En het was een fantastische ervaring om nooit te vergeten! Als je erover twijfelt om het te doen, zeg ik: DOEN!
Je leert er zoveel, positieve ervaringen maar ook negatieve, maar het maakt het allemaal waard
Ik ben zo blij dat ik het toen gedaan heb. Het was een groot avontuur
Begin mei 2011 had ik een sollicitatiegesprek in Bangkok, een paar dagen later terug in NL had ik nog een klein weekje om te beslissen of ik het zou doen of niet. En sinds begin juli 2011 woon/werk ik in Bangkok… Nog geen 2 maanden de tijd gehad om huis op te zeggen en leeg te ruimen en alle andere formaliteiten te regelen… Het kan dus snel gaan…
Meer voorbereidingstijd was prettig geweest, maar dat was niet mogelijk…het was nu of nooit. En soms moet je de uitdaging aangaan. Zoals Breukvlak al aangeeft leer je er veel van en kan je altijd weer terug…wel met een koffer vol nieuwe ervaringen die niemand je ooit meer afneemt.
Mijn man en ik willen in de toekomst heel graag naar Africa gaan emigreren, maar weten niet zo goed hoe we dat moeten aan pakken. Wie kan ons wat tips geven of vertellen hoe jullie dat zelf hebben aangepakt.
We hebben voor ons zelf gesteld dat we uiterlijk over 5 jaar daar willen zitten.
Hopend op hulp.
Vriendelijke groeten, Joyce:dag:
Mijn vriend en ik hebben 2 huisjes gekocht in Andalusië, Las Alpujarras. Vanaf juni verhuren we dit als vakantiewoning. En binnen 5 jaar zijn we van plan om zelf te verhuizen naar daar
Jullie kunnen een kijkje nemen op www.picassaweb.google.com “Cortijo El Silencio, Órgiva”
Mijn man, onze zoon en ik gaan in oktober 2012 emigreren naar Indonesie.
het moeilijkste is de beslissing nemen en verder de rest is: regelen, soms gaat het snel en soms duurt het ‘eeuwig’. Het lastigst is voor ons de reacties over onze zoon; Hij is 11 jaar en erg gewend om te reizen. Heeft al vele keren die reis naar indonesie gemaakt, binnenkort voor de 8 keer in 7 jaar. Hij kent het dus al, maar toch reageren de meesten heel verbaasd dat wij het aandurven om met een jongen van 11 jaar die overgang te maken. Hij heeft in het begin geprobeerd een soort emotionele ‘chantage’ te gebruiken, maar kwam al snel achter dat het niet zou werken. Nu kijken we hoe we het voor hem zo aangenaam mogelijk te maken zonder te overdrijven in beloftes. Sinds wanneer bepaald een jongen van 11 jaar of je gaat imigreren of niet. ER zijn zoveel mensen die met kinderen, klein en groot imigreren en het goed naar hun zin hadden. Mijn zoon spreekt op zijn elfde jaar 4 talen, leert van verschillende culturen, en is capabel zich aan te passen als het nodig is, is tolerant, flexibel. Voor hem is het ook heel goed voor zijn eigen ontwikkeling. De meeste mensen zijn bang om die stap te nemen omdat ze denken dat ze veel zullen verliezen, maar eigenlijk win je alleen maar. Het is alleen anders en je weet nog niet goed hoe de dingen te doen, maar alles is te leren en te ontdekken toch…