ik ben me een beetje aan het orienteren!
mij lijkt een twin-citytrip erg leuk.zelf ben ik al eens in lissabon geweest en dat vind ik een pracht stad!vandaar dat ik er nog eens heen wil.
alleen weet ik heel weinig van porto af(wel al een beetje rondgstruind op internet).bijvoorbeeld hoeveel dagen heb je nodig in porto???wij vinden het leuk om van alles uitgebreid te bekijken.
zijn er verder nog goede tips voor porto???of omgeving wat met de trein goed te bereiken is?
zijn er ook ervaringen met de trein van porto naar lissabon?
alle goede informatie is meer dan welkom!!!kan helaas niet zoveel vinden over porto.
Hallo Mikkie,
Ik ben vorig jaar een maand in Porto geweest om Portugees te leren. Ik vond het er fantastisch. De stad is historisch en grillig, de mensen aardig. Er is genoeg te zien. Natuurlijk de toeristische Ribeira, maar je kunt ook ontspannen in het park Serralves en een wandeling maken langs de grillige rotskust in Foz. Verder zijn er tal van musea en kerken.
dankjewel infostar!wat gaaf trouwens dat je daar portugees hebt gestudeerd!heb jij dan misschien nog tips over de wat minder bekende must see plekken?en kan je me misschien een idee geven hoeveel tijd je in porto echt nodig hebt???
Veel mensen blijven hoogstens 2 dagen in Porto, wat jammer is. Ik denk dat je met een dag of vier wel veel van Porto kunt zien. Laat me weten waar je interesses liggen dan kan ik nadenken over wat interessant voor je zou kunnen zijn.
ik heb ondertussen al wel wat op internet gezocht.en kwam daar inderdaad wel wat interessante dingen tegen.wij vinden het ook erg fijn om de dingen die er te zien zijn ook rustig de tijd voor te nemen.4dagen lijkt me dan ook prima vol te maken,wil me namelijk niet lopen haasten en gauw van het een naar het andere moeten.dat vind ik zo niet relaxed.heb wel wat punten opgeschreven wat ons leuk lijkt.inderdaad die wijk waar je door heen kan slenteren,de portkelders,tripje over de douro,trammuseum,bepaalde kerken,wat me mooi lijkt.zag iets over een toren met mooi uitzicht.maar die 2 tips die jij gaf(foz en dat park)lijkt me ook wel wat.had ook iets gezien over braga.weet jij toevallig of dat goed te bereiken is met de trein?
enne bedankt voor alle info:thumbsup:
Naar Braga of Guimaraes kom je makkelijk met de trein. Het Station Sao Bento ligt centraal in de stad. Die toren met dat uitzicht is de Torre dos Clerigos. Een hele klim maar prachtig uitzicht. En Lello, de boekhandel is voor velen een must.
Over klimmen gesproken, neem goed schoeisel mee. Het centrum van Porto kent nogal wat hoogteverschillen (hellingen van max 11%). Ik had behoorlijk wat blaren. Het is maar goed dat je alles in een rustig tempo wilt doen. Porto is ook een stad met veel (muziek)festivals in de zomer.
Verwacht niet van Porto dat het op Lisboa lijkt!! Het is totaal anders. Maar zo mooi in mijn ogen. Openbaar vervoer is er goed en goedkoop. Met bus 500 kom je vanuit Sao Bento langs de kust tot helemaal naar Mathosinhos. Vanuit de bus de hele rit een mooi uitzicht. Porto heeft ook een goed metronetwerk.
In porto is het museo romantico een prachtige plek, de tuin ernaast en het porthuis zijn een belevenis, uitzicht op de kust, port in honderden soorten en je kunt het meeste per glas proeven, vanaf minder dan een euro tot honderden euros!
Groet, liedewij