Ik vond het een heerlijk reisverslag om te lezen, vooral omdat ik alle dingen zelf ook bezocht heb.
Moet nog even de moeite nemen om de foto’s te gaan bekijken.
Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
Ik vond het een heerlijk reisverslag om te lezen, vooral omdat ik alle dingen zelf ook bezocht heb.
Moet nog even de moeite nemen om de foto’s te gaan bekijken.
Zo heb net even de foto’s bekeken.
Ze zijn prachtig en stralen echt sfeer uit.
Istanbul is ook zo bijzonder.
Bedankt dat jullie ons mee laten genieten van jullie trip.
Ja heerlijk he. Ik ben nu al weer aan het kijken wanneer ik weer een lang weekend of weekje daar naar toe kan. (alleen dan wat goedkoper dan met die feestdagen). Maar ik moet nog even verder zoeken hoor. Er komt vanzelf wel weer een leuke aanbieding voorbij. Er is gewoon nog zoveel wat ik niet heb gezien en niet heb ervaren…
Je kunt ook alleen een ticket boeken en je gaat daar op zoek naar een goedkoop pensionnetje.
bij ticketpot en Transavia kun je echt goedkoop vliegen op Istanbul.
Ik hoop voor jullie dat je nog eens kunt gaan.
Bedankt voor de tip. Ken jij daar pensionnetjes?
Er was al een onderwerp eerder, maar ik kan hem niet meer terug vinden… dus heb maar even een nieuwe geopend.
Hebben jullie nog mooie, grappige of minder leuke vakantie-herinneringen??
Ik ben in de zomer dus 2 maanden in Alanya geweest en heb oa in een hamam gewerkt in een hotel in Alanya. Ook verkocht ik beachparty kaartjes.
Mijn vriendinnen waren ook op vakantie in Alanya en wilden wel met mij mee naar zo’n beachparty. Ze waren ook al bij mij in de hamam geweest en hadden kennis gemaakt met mijn collega’s. s’Avonds met zn allen uit geweest. Dus met zn allen op naar de beachparty! Gratis drank, suffe (maar grappige) spelletjes en leuke muziek. Kortom een geslaagde avond. Maar veels te snel afgelopen! Dus wij besloten nog met zn allen (mijn collega’s en mijn vriendinnen) naar de hamam te gaan midden in de nacht!! Mijn collega’s hadden de sleutel. Boven aan de bar nog snel wat (gratis want ik werkte er) drank meegenomen, ik met mn dronken kop vertellen dat we in de hamam zaten. Barman:“Hahaha jij bent echt dronken! Dat kan helemaal niet!”
hahaha en of dat kon! Was echt een mooie herinnering, wij met zn allen in de hamam, jacuzi, stoombad en sauna tot onze beschikking. Alleen de lampen moesten uitblijven. We hebben hard gelachen met zn allen.
Aan het einde van mijn verblijf in Alanya, toen ik daar al lang niet meer werkte, kwam ik de Corendon hostess nog tegen (zit ook in dat hotel) en zei tegen mij: “Die avond van die beachparty, wat was jij dronken zeg!! Hahaha je vertelde dat je in de hamam zat, dat kan helemaal niet! Hahaha…(stilte)… of wel??”
Ohwww ja hahahahahaha!! Gaaf Rieneke!! Ook dat verhaal over die sleutels op een ander topic, fantastisch!! Dat soort verhalen kan ik boeken over schrijven, maar ik houd het op het verhaal over mijn hubbie en zijn liefde voor Raki!
Wij zaten in een app in Alanya, klein en gezellig, maar we hadden ingesteld dat als er nieuwe gasten kwamen(kwamen allemaal in de nacht aan, rond 1 uur) dan zouden we ze ontvangen. Het was begin van het seizoen, en vanwege Appo waren er weinig tot geen toeristen!!!
Nou wij eerst lekker uiteten, en daar nam mijn lieve hubbie ook maar eens zo’n klein flesje raki bij het eten, dat deden zoveel turken ook! Hij had alleen niet gezien dat die dat met meerderen deden en hij alleen! En lekker pimpelend heeft hij die opgedronken!! Kreeg hij ook nog(en hij was al zoooo lekker onderweg hihi) een lekker glas wijn van de baas toe!
Al rollend heb ik hem de hele Ata Turk afgerolt(had ik maar een taxi genomen!!) en hij maar ruzie zoeken onderweg omdat de heren verkopers hem steeds aanspraken, en hij dat niet wilde!
Nou goed, in het app aangekomen werd hem aangeraden niet verder te drinken, maar vriend Raki en hij hadden het zooo gezellig!! Nou het laat zich raden, tot een uurtje of 5 doorgedronken, lekker met een stukje feta, komkommer en tomaat!!
Wat er 's nachts voor derrie uitkwam zal ik laten!
De volgende dag heeft het tot 3-4 uur geduurt voor hij beneden kwam! Daar wilde hij na eem uurtje wel een cup-a-soepje. De jongens achter de bar hadden al zoooo’n lol, zij hadden het voor hem gemaakt.
Heeft hij het bijna op, word hij groen en geel!!! Zit er een kakkerlak onderin het kopje!!!(Ja in het glazuur, een neppe zeg maar, maar oh…die kop van hubbie!!!)
We zijn wel vaker naar dit app terug geweest, maar van z’n bijnaam “Raki-man” is hij nooooit meer afgekomen(hihi)
Nou volgende keer weer een ander verhaal!!
Heb mijn vader ook een keer ondersteboven thuis zien komen. Mijn zus had vroeger verkering met een Joegoslaaf. Moesten mijn ouders op bezoek komen om kennis te maken. Koffie, met slivovitsch erbij natuurlijk. Zelf gestookte dus meer alcohol dan iets anders. Glaasje werd telkens bijgevuld met de woorden: lekker he, goed drinken. Het werd steeds gezelliger bij die mannen aan de tafel. De moeders waren intussen met het eten bezig. Maar aan het eten zijn mijn ouders niet meer toegekomen. Was toch sterker spul dan mijn vader in de gaten had. Zag ook groen en geel en heeft de hele verdere dag op bed gelegen… .
Bijna 2 jaar geleden was ik in Marmaris en halverwege de vakantie kreeg ik opeens enorme kiespijn! Heel pijnlijk en vervelend. Meteen aan de ibuprofen gegaan, maar helaas hielp dat niets. Dus op aanraden van de obers van mijn favoriete strandtent daar ben ik aan de pure!!! raki gegaan, zonder water of ijs. Nou, dat hielp best, ik had het ontzettend naar mijn zin en de kiespijn voelde ik niet meer. Weet nog steeds niet hoe ik in mijn hotel ben teruggekomen, maar toen ik de volgende ochtend (heel vroeg) wakker werd had ik weer ontzettende kiespijn en dit keer gecombineerd met een enorme kater…Dus toch maar even de hostess gebeld en die heeft me doorverwezen naar een tandarts waar ik een paar uur later heen kon gaan. Ben daar toen heel goed geholpen. Ik had een knal van een ontsteking, ze hebben me anitbiotica gegeven en een pijnstiller waar je een olifant mee plat krijgt en zo kon ik toch nog de rest van de vakantie leuk doorbrengen. Behalve dan dat ik aan de diarree ging van al die pillen, maar goed, de kiespijn was over! Maar als ik nu weer bij mijn strandtentje kom dan vragen ze meteen of ik nog een raki wil…Die lui hebben zich echt rotgelachen om dat malle mens uit Nederland (ik dus). Ik drink nog wel eens raki, maar dan gewoon met water en ijs en niet teveel. Proost!
groeten, Marjan
Hahaha ik herinner (nou ja das een groot woord, van horen zeggen laat ik het zo stellen) dat ik in mn verblijf in Alanya afgelopen zomer ook raki (yeni raki zelfs, nog sterker) puur ben gaan drinken op het strand, samen met een vriend van me… Ik bleef ze maar achterover slaan, hahaha. Ik kan me nog herinneren dat we op strandstoelen zaten en iedereen die voorbij kwam ook een drankje aanboden. Kan me nog een flits herinneren dat er ook daadwerkelijk mensen op in waren gegaan, dus daar hebben we mee zitten praten en drinken. Later (in een nieuwe flits) waren ze weer weg. Ik kan me ook nog herinneren dat het vriendje van mn zusje me nog een klein duwdje gaf en ik meteen languit in het zand lag.
En ik schijn (vertelde mn zusje later) dat ik mn zusje midden in de nacht heb gebeld (zij was al weer in NL) en ik zei: “Anke, als ik om mn eigen tenen moet lachen, ben ik dan dronken??”
Later zijn we weer terug gelopen naar het hotel waar die vriend (gewoon een vriend) van me toen werkte (en mn zusjes vriendje werkte daar ook) en iedereen lachtte me heel hard uit…
Tsjonge jonge wat was ik dronken! Volgende ochtend idd een kater… maar niet zo’n erge als ik in NL zou hebben van die hoeveelheid drank.’
Hahaha maar blijft een mooi verhaal!
Liefs Rieneke
Vorig jaar in Turkije een avond goed aan de cocktails gezeten. De volgende morgen had ik mijn dagelijkse gesprekje met de fotograaf van het hotel. Hij was net een paar maanden vader en zag er 's morgens meestal uitgeput uit door de nachtelijke huiluurtjes van de baby. Die morgen was hij fit en keek ik niet erg wakker. Zei hem zonder na te denken: I had too much sex on the beach last night. Hij kijken, van mij naar het strand. Toch maar uitgelegd dat ik aan de cocktails had gezeten…
HAHAHAHAHAHA, kan me zijn reaktie wel voorstellen, ik had denk ik ook wat wazig je aangekeken!!
Ach, had net weer zo’n mooie!!
Toen wij de eerste keer in Alanya waren(16 jaar geleden) sprak met vooral duits en engels. Mijn hubbie had op een luchtbed gedobbert, en zijn zwembroek zo gedaan dat hij zo veel mogelijk bruin werd, ook op de billen! En na een uurtje of 2 lekker dobberen waren die billen lekker rood, VUUR rood!!
Wij opzoek naar goede zonnebrand, want hij wilde nog wel de zon in dus. Wij vragen naar een soort sunblock, met handen en voeten!! Nog een keer, en ik weet niet wat er gebeurde, maar er komt een ventje dat winkeltje uitlopen en zegt: Hallo ik ben … en ik spreek goed nederlands en als ik het goed verstaan heb heeft u uw billen verbrand:embarrese !!
Tegenwoordig praten we heeeeel zacht tegen elkaar, iedereen verstaat steeds meer tenslotte:yes: !
hehehehe ja beppie idd ! Opletten geblazen in turkije, tegenwoordig verstaan ze al héél goed nederlands!
Nou, mijn vakantieervaring was met mn vriend, had hem juist ontmoet, gingen al een paar dagen uit en hij wist dat ik geen alcohol dronk, ook niet als hij aandrong. Nou, had hij maar even overgeschakeld naar plan B : Vodka cola, héél klein beetje vodka en de rest cola, nou ja, ben ik echt niet gewoon van te drinken, totdat ik na twee à drie ‘cola’s’ me toch wel een beetje voelde zweven, hehe, nooit geproefd! Had hij me dan alles opgebiecht en sindsdien was het ijs gebroken en was het alsof we elkaar al jaren kenden! Nou, de dag erna vroeg hij wat ik wilde drinken, vroeg ik: nou, geef me maar een vodka cola, vergeet de vodka en doe maar héél véél cola, hihi, moeten we nog altijd om lachen en iedere keer ik hem zie, vraagt hij het terug. Heb ik lekker te danken aan mn vriend dat ik nu wel eens bij het uitgaan een cocktail drink of vodka cola ! En heb echt de smaak te pakken gekregen!
Op vakantie naar Mallorca. Was een ander stel mee, allebei rossig, dus verbranden snel. Wij konden wat dat betreft meer hebben dus wat uren in de zon gelegen de eerste dag. Wij vonden het welletjes en gingen vertrekken, even het dorpje verkennen. Hun gewaarschuwd dat ze wat rood begonnen te kijken, zij lag ook nog topless. Maakte niet uit ze bleven nog even. Afgesproken dat we elkaar met het eten weer zouden treffen. Bleek dat ze nog uren hadden gelegen. Jullie kunnen wel raden hoe ze er uit zagen. Beiden zo rood als een kreeft. Zij had haar borsten zo verbrand dat ze de hele vakantie geen b.h. meer heeft kunnen dragen.
auuuuuwwwww !
Ja dat ken ik van verleden jaar. Mn vriendin en ik lekker een dagje naar de sauna, en het was heeeerlijk weer. Dus lekker ff in de zon. Ik ging 4 dagen later naar Griekenland, dus kon het ondergrondje goed gebruiken! Nou dat heb ik geweten dus!! Wij zonnen en lekker in slaap gevallen!!
Toen alles weer een btje normaal aanvoelde kon ik de vellen van mn borsten aftrekken, of ik een nieuw huidje kreeg!!! AUWWWW, maar niet zo heeel erg, kon wel gewoon de zon in!
Ik was een aantal jaar geleden naar Isla Margarita met mijn ouders en broer…
En je zit daar zo dicht bij de evenaar, dat je echt snel verbrand! Op een gegeven moment was het enorm bewolkt dat je lekker in het zonnetje kon liggen. En mijn ouders maar smeren, maar mijn broer en ik waren eigenwijs… Geen zon is niet verbranden… Maar dat gebeurde dus wel… en hoe… Mijn broer had ze hele bovenlijf (voorkant) verbrand, de blaren stonden erop… En mijn gezicht was ook deels verbrand… ik had zelfs helemaal zwarte korsten in mijn gezicht… Daar lagen we dan met de yoghurt en komkommer op zijn buik+ borst en ik op mijn gezicht… Heb er nog foto’s van, en moet achteraf wel lachen…
Maar ben nog steeds zo eigenwijs… Mij zul je in Turkije niet snel zien smeren… Alleen mijn gezicht een beetje, maar verder echt totaal niks!
X
Ik smeer nog steeds niet!! En mijn huid is ook eigenwijs, pas als ik denk dat ik verbrand ben, dan is het vandaag een btje gevoelig, en morgen vreselijk bruin!!!
Haha ja dat is bij mij ook zo… Alleen mijn gezicht, na die keer in Isla… is zo gevoelig geworden!! Ik moet deze wel insmeren… Maar ook dat vergeet ik vaak
x
helemaal herkenbaar cynthia !
2 jaar geleden gingen ik en een vriend (gewoon vriend) van me naar turkije in een hotelletje. Gingen we echt om goed te bruinen zodat we ze thuis konden laten zien dat we op reis geweest waren, hehe. Wij maar bakken en bakken in de zon, zo lang mogelijk wachten om ons in te smeren, ja idd, raad je het wel, waren we alletwee zo rood als kreeftjes. Komen we een koppel tegen, zeggen ze dat we koude tomaten op ons lichaam moesten leggen, dat het direct ging over zijn. Alles was goed voor ons, zolang het maar zou helpen. Wij het restaurant in, bordje tomaten nemen, mee naar boven en ons helemaal insmeren met tomaat! Hebben we dat een uurtje laten rusten en zijn ondertussen in slaap gevallen. Komen we wakker, al de stukken tomaat helemaal aan ons vel geplakt en nog steeds even hard verbrand !