Hoe visum regelen voor Kenia?

Ik zie dat er al genoeg vragen zijn gesteld over het visum voor Kenia, maar wat is nou de beste optie? Wij reizen namelijk met een baby en komen in de avond aan. Moeten wij rekenen op lange wachtrijen? Want dan is het handiger om het vantevoren te regelen.

Is Mombasa een leuke stad om te bezoeken?

Wie kent de omgeving van Nyali beach? Is het een mooi strand?

Thanks!

Of je nu je visum in Kenia regelt of bij de Ambassade, op het vliegveld sta je uiteindelijk allemaal in dezelfde wacht rij.

Print van te voren je visum hier uit en vul het alvast in.
Dat scheelt je een hoop ongemak op het vliegveld.

Neem voor de zekerheid een pen mee voor evt. andere documenten (Oost Afrikaanse Unie).
Pasfoto is niet nodig (alleen bij verlenging of visumaanvraag via Ambassade) gepast betalen meestal wel.

Nyali strand is Ok, maar er zijn mooiere en rustigere stranden om te ontdekken in de omgeving tijdens een boottocht.

Mombasa vind ik een vieze stad (persoonlijk), maar wel met een rijke historie en interessante monumenten zoals Ford Jesus, ga daar wel naar binnen, kost maar kes 800 per persoon.

Ook Mombasa Old Town is leuk om eens te bezoeken.

:d

Zoals gewoonlijk sluit ik me aan bij Kenya.

Mombasa is een vieze en drukke stad, zeker met een baby. Bah.

De stranden van Nyali en Kikambala zijn overladen met hawkers, je kan er niet op je gemak gaan zitten zandkastelen bouwen.

In welk hotel zit je ? Hoe lang ?

grtz
Mwende

p.s.

In de rij staan voor immigration officer om je visa sticker te krijgen moet je sowieso. Dus print het formulier nu al uit, vul het in en doe het samen met 20 euro bij je paspoort.

Geen dollars nodig.

Ik had nog geen visum en kwam daardoor in een heel korte rij, 5 minuutjes. De rij voor mensen die al een visum hadden geregeld van tevoren, bestond uit de rest van het vliegtuig (honderden mensen).

Ontzettend bedankt voor de reacties! Bij deze hebben wij besloten geen visum vantevoren te regelen. Ik heb de papieren uitgeprint, dat scheelt weer.

Wij zitten trouwens in het Reef hotel en gaan maar 9 dagen. Onze baby is nu nog te klein voor safari’s, dus die slaan we nog maar even over.

Zijn hawkers van die mensen die je vanalles proberen aan te smeren? Is dat heel vervelend in Kenia? Ik weet wel dat ik dat in Cambodja soms echt wel jammer vond omdat je geen moment rustig op het strand kon zijn.

Ze kunnen heel vervelend zijn, die ‘hawkers’.
Maar dat ligt ook een beetje aan jezelf en je houding.
Doe je heel erg bot tegen ze, of negeer je ze totaal dan blijven ze je (meestal) achtervolgen.

Heb je geen belangstelling, groet en een flinke maar vriendelijke No, thank you sir! dan weten ze waar ze aan toe zijn en laten ze je eerder met rust.

Vergeleken met landen zoals Egypte en Turkije zijn ‘hawkers’ in Kenia bijzonder vriendelijk en oprecht nieuwsgierig naar toeristen.

Verlies niet je geduld met ‘hawkers’ want tussen Kenianen onderling is botheid een onderhandelingstechniek.
Ze denken dan dat je geïnteresseerd bent iets van hun te kopen.