Hoe vertel ik het mijn klein kinderen?

Het bericht uit Ankara kont net binnen 30 of meer doden 126 of meer gewonden.

Vluchtelingen in Nederland en Duitsland aangevallen.

Turken die PKK bevechten waarvan een deel weer tegen IS vecht en ondersteund worden door de Amerikanen uit de lucht.

Rusland die Assad steunen en de rest van de wereld willen hem weg.

Australische en Amerikaanse moslims bereiden zich voor op gewelddadige en mogelijk gewapende anti-islam demonstraties .

Israëlisch en Palestijnse in een onoplosbare oorlog die dagelijks mensenlevens kosten enz, enz

Snappen jullie het nog? en dat is allemaal om de wereld een betere plaats te maken?

Ik weet niet meer hoe ik mijn kleinkinderen nog gerust kan stellen!

Sorry voor dit bericht maar ik moest het even kwijt

Beste J&M ( 2 personen?), ik heb helaas geen kleinkinderen, anders zou ik ze graag de wereld willen laten zien, en hun vragen beantwoorden. 'Slaap gerust’zou hen al gauw vervelen, help jezelf uit die droom. Ze zouden journalistiek of politicologie kunnen studeren, om zo niet voor teveel onaangename verrassingen te komen te staan. Ik heb vrienden van alle slag, PVV, Joods,VVD, en probeer hun onderbuik te ‘begrijpen’, een stukje psychologie. Heb vandaag een T-shirt laten bedrukken, met een foto die ik nam aan de Birmese grens in Thailand. Naast een hutje hangt een T-shirt te drogen met de tekst: the price of freedom is not for free. En daar moeten we het maar mee doen.