Hoe verder vanaf ZO-A naar China?

Hai lieve reizigers :dag:,

Ik ben Yvette 24 jaar & gek op reizen.
Ben in 2005 3 mnd naar Thailand geweest & heb weer reiskriebels :nod:.
Begin Januari wil ik voor 3,5 mnd naar Zuid Oost Azië.
Mn route zal ongeveer zijn: Thailand, Laos, Cambodja, Viëtnam & China.
Nu heb ik vooral vragen over China:

• hoe kan ik het beste reizen naar China? Vanaf Viëtnam met vliegtuig?
  • Waar kan ik het beste mn visum regelen & hoelang geldig?
  • = China goed alleen bereisbaar? Of zijn er ook veel toeristenbureaus waar je trips kan boeken?
  • Zal ik dan gewoon een retourtje Bangkok(goedkoper) nemen of terug vliegen vanuit China naar NL?
  • Hoeveel tijd heb ik ongeveer nodig om de highlights van China te zien? 3 weken?

Jeetje sorry voor al deze vragen maar ben echt een leek wat China betreft :o. Zou het fijn vinden als iemand die er al eens geweest = mij wat tips kan geven!

Alvast heel er bedankt :chin:

Liefs Yvette…

Waar wil je naar toe in China?

Wanneer je in Noord-Vietnam bent (zeg Hanoi), dan kun je per bus/slaaptrein naar bv Nanning of Kunming reizen. Gewoon overland dus!

Het visum van China wat ik in mijn paspoort heb zitten, was 30 dagen geldig. Geregeld in Hanoi (Vietnam dus). De prijs ben ik echter vergeten…

Er zijn verschillende bureautjes waar je dagtrips kan boeken, ook bieden veel hotels/guesthouses trips aan. Een groot aantal attracties is echter ook met het openbaar vervoer best te bereizen, maar dan moet je medereizigers/je hotel even om hulp vragen. Bv waar de bus vertrekt e.d. (Sommige/veel bordjes zijn in het Chinees met Engels, maar dus niet allemaal!!!)

Drie weken voor een land ter grote van Europa? Niet genoeg om ALLE highlights te zien. Wel genoeg om een globale indruk van het land te krijgen en een hoop mooie dingen te zien.

Zelf ben ik vanuit Vietnam naar Beijing gereisd via Kunming, Dali (oud stadje, meren), Lijang, Zhongdian (Tibetaans stadje), Litang (Tibetaanse kloosters), Chengdu (panda’s, grote Buddha), en Xi’an (terracottaleger). Zie http://www.outofasia.nl

Groet,

Jeny

Hoi Jenny,

Heel erg bedankt voor je handige tips.
Geweldig dat je zo snel hebt gereageerd!
Thanx again…
Liefs Yvette