Zodat men niet al te nieuwsgierig wordt?
Niet mogelijk.
Als je niet wilt dat anderen het lezen, waarom plaats je het dan?
Het gaat er niet om dat ik wil dat mensen dat niet kunnen lezen, maar alleen als ze daar dan toevallig op komen. Ik vind het toch niet leuk als iemand willens en wetens direct op je persoonlijke pagina gaat zitten rommelen met je hele verleden. Dat vind ik toch wel een beetje smerig en privacy-schendend. Jij niet?
Net als wanneer je op een chatsite komt en iemand je direct een persoonlijke bericht gaat sturen. Niet op zich tegen de regels in, maar wel ongepast en privacy-schendend.
Ik ga iig geen grote heisa hiervan maken, het was alleen een simpele vraag omdat ik het niet wist en elk iedere forumsite een aparte werkwijze heeft.
Sommige wekken meer dan anderen de schijn op van privacy.
Lijkt me geen privacyprobleem. Privacy heeft te maken met privégegevens, die kunnen gewone leden niet inzien.
Forumgedrag valt bij jou daar niet onder?
En wat als iemand van tijd tot tijd relatief persoonlijke zaken aan bod wil brengen? Zoals persoonlijke omstandigheden, hulp zoekt, of verhaaltjes van familie en vrienden neerzet? Dan wil je toch niet dat iemand alles wat je ooit geschreven heeft in één klap overzichtelijk kan bekijken? Want dan kan de bezoeker dus veel meer te weten komen over jouw persoon ipv wanneer hij of zij gewoon toevallig de topics moet doorlezen.
Ik weet niet wat jouw definitie van privacy is, maar dit lijkt me toch zo’n beetje de kop van de spijker ![]()
Of er moet minstens de mogelijkheid bestaan tot wegwissen van topic’s, maar dat is er ook niet.
Zelfs al hadden we de functie om dit te blokkeren: Google ziet alles. Op internet schrijven is net zoals als midden op de kermis op een zeepkist met een megafoon omroepen: niet geschikt voor persoonlijke intieme zaken.
Mensen die ècht willen vinden, vinden het toch wel.