Heb hier al een paar keer gelezen dat jullie een partner in Canada hebben gevonden of hebben. Nu is mijn vraag, hoe hebben jullie je soulmate gevonden. Wie leest er nu niet graag een liefdesverhaal :-).
Dis is mijn eerste post dus zal me ook ff voorstellen.
Ben 24 jaar en ik kom uit Belgie en vind Canada een heel mooi land, anders zou ik hier ook niet schrijven he :-).
De mijne heb ik ontmoet in Praag! (juni 2007)
Studiereis, ik kom de gemeenschapsruimte van het hostel binnen en zij zit wat te kletsen met klasgenoten. Ik voeg me bij het gezelschap en als de rest vrij snel daarna een kaartspelletje gaat spelen, blijven wij twee doorpraten. We verloren de tijd uit het oog en ineens kwam iedereen terug van avondeten, dus stelde ik voor om samen ook een restaurantje op te zoeken. Na het eten weer terug naar de vorige plek en daar tot diep in de nacht gezeten. Het was een typisch liefde op het eerste gezicht.
De volgende dag had ik een kort programma en daarna weer met haar afgesproken en door de stad gelopen. Aan het einde van de dag moest ik helaas alweer vertrekken, maar gelukkig kon ze mij een paar dagen later nog even kort opzoeken in Nederland.
Daarna was ik druk met werk/stage, dus de eerstvolgende keer werd Kerstmis. Ze kwam eerst naar Amsterdam, kerstborrel, daarna weekend bij mij thuis en na het weekend naar haar ouders in België (die zaten daar een paar jaar als expats, zij woonde wel voltijd in Canada en haar ouders zijn inmiddels ook weer terugverhuisd) en daar ongeveer een week doorgebracht.
Daarna zomer ‘08 in Canada, in september kwam zij naar Europa (beetje heen-en-weer tussen mijn huis en haar ouders’ huis). Daarna was ik korte perioden in Canada in maart/april, mei/juni en weer de hele zomer (2009 zitten we dus).
Tussendoor uiteraard wel onze moeilijkheden gehad, maar alles is toch altijd weer op z’n pootjes terechtgekomen. Volgende maand heeft ze 2,5 week vrij kunnen krijgen om hier langs te komen, dus daar verheug ik mij op. In de tussentijd maak ik een eindsprint om af te studeren, zodat ik in januari naar haar toe kan verhuizen (voorlopig op WHP-visum, daarna een gooi naar permanent resident visum).
Ik heb mijn vriend leren kennen via internet in september 1999 en dat via een advertensie op een website om penpals en vrienden/vriendinnen te vinden van over de hele wereld. Onze e-mails werden vrij snel serieuzer en er was interesse in mekaar, we stuurden elkaar foto’s op via de post en na een maand of twee wilde hij mij eens bellen. Dus hij belde mij en het klikte enorm goed via de telefoon. Na een paar weken stelde hij voor om mij te komen opzoeken in Belgie om te zien of dit iets kon worden, hij stond in december 1999 in Belgie voor 3 weken. Het was liefde op het eerste zicht en het klikte zo goed tussen ons. Ik ben in februari 2000 voor 3 weken naar Vancouver gegaan om te zien hoe me dat beviel…tja, ik was verkocht aan hem en aan Vancouver. In april 2000 ben ik dan voorgoed verhuisd naar Canada om bij mijn vriend te gaan wonen in Vancouver. Begin 2004 had ik mijn permanent resident status in juli 2005 zijn we getrouwd, in oktober 2008 ben ik Canadese geworden en op dit moment is er een kindje op komst bij ons. :biggrin: