Hoe goedkoop van Iguazu naar Salta

Weet iemand hoe je comfortabel en goedkoop van Iguazu naar salta kunt reizen. We vonden uiteindelijk Andes lineas aereas maar daar zijn de vluchten precies geschrapt. Weet iemand hier meer van?

dank je

Pieter

Hola Pieter,

Klopt Andes is ermee gestopt om op die lijn te vliegen.
Rechtstreekse vluchten vanuit Iguazu naar Salta gaan geloof ik alleen op woensdag en zaterdag met Aero lineas Argentinas http://www.aerolineas.com.ar . Anders vlieg via BA…

Succes!!

Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Het goedkoopste is met Flechabus, directe busverbinding tussen Iguazú en Salta. Zo niet, dan inderdaad de directe vlucht waar Alex het al over had.

Succes,

Jan

Hallo

Intussen proberen we eens te kijken voor de bus op de website www.flechabus.com.ar
Het lijkt alsof er geen aansluiting is. Heeft er iemand meer info? We zouden graag zeker zijn dat er een bus is…

Bedankt voor jullie hulp!

Pieter

Klopt, Pieter, op de site zie je niet veel, maar ik heb zojuist nog even met Flechabus gebeld en zij informeren dat de rit Iguazú - Salta elke dag vertrekt, vertrek Iguazú 21 uur, aankomst Salta 10.15 uur.

Groet,

Jan

Dank je voor de informatie. Wat leuk dat we zoveel hulp krijgen. Weet iemand ook hoeveel het kost en hoe je best reserveert.

Pieter

Hola Pieter, de kosten weet ik niet, allicht een stuk goedkoper dan vliegen. De reservering kun je pas 30 dagen van te voren doen, dus ik zou bij aankomst in Buenos Aires gewoon de tickets kopen op de grote busterminal
(= Retiro), verkooppunt 141 tot 146 op dat enorme busstation. Het is onze ervaring dat het kopen van bustickets, zelfs vaak nog op de dag van vertrek, geen enkel probleem is.

Hoi hoi

Ook ik heb een vraag over deze verbinding met de bus… Alleen willen wij deze verbinding van Salta naar Iguazu doen… Gaat deze ook rechtstreeks?? Kan dat namelijk nergens terug vinden!

Alvast bedankt!!

groet Debby van den BOs

Hoewel ik mensen zeker aanraad om gebruik te maken van de luxe lange afstandsbussen, adviseer ik onze klanten toch om dit traject rechtstreeks te vliegen. Het is namelijk een enorm eind (20 uur), maar vooral ook enorm saai, met uitzondering van het laatste stuk door de provincie Misiones.

Daarnaast zijn de tarieven voor de luxe klasse tegenwoordig buitensporig hoog, zodat je vaak voor enkele tientjes meer ook direct kan vliegen. In twee uurtjes :slight_smile: De exacte kosten voor de bus weet ik niet, maar zal zeker meer dan EUR 100 zijn. Voor EUR 173 vlieg je rechtstreeks, overigens voor het komende seizoen op alle dagen, behálve op woensdag en zaterdag. Rare jongens bij Aerolineas >>>

Of je kan vliegen of met de bus moet hangt sinds 4 juni ook sterk af van de windrichting. Ik heb begrepen dat er vandaag (13/06/2011) weer veel vluchten geanuleerd zijn in Argentinie, Uruguay en Paraguay vanwege de aswolk van de Puyehue vulkaan…

Als het goedkoop moet, ga dan liften, een tikkeltje avontuurlijk, maar zeker te doen, en regelamtig gedaan door meniggeen. Ook fietsen is goedkoop, maar dan moet je wel een paar dagen hebben.
Als je met de bus gaat en bereid bent een keer over te stappen, in tucuman of resistencia, dan heb je wellicht meer opties.
zie ook www.plataforma10.com.ar

Ik moet nog even terugkomen op post #5 van deze topic: toendertijd schreef ik dat Flechabus rechtstreeks rijdt tussen Iguazú en Salta (werd mij toen verteld door een medewerker)…vandaag wéér gebeld omdat er onduidelijkheid was bij een klant van ons over dit traject, nu blijkt dat dit traject niet rechtstreeks wordt gedaan door Flechabus, maar in combinatie met een lokale vervoerder (Horianski) voor wat betreft het traject Iguazú - Posadas. Het stuk Posadas - Salta voert Flechabus wél zelf uit, maar er is dus een verplichte overstap in Posadas!

Al met al een hoop gedoe en een erg lange en vermoeiende rit. Ik ben het daarom volledig eens met wat Flipsen op 13/6 ook al schreef in deze topic, vlieg gewoon direct met Aerolineas.

groet,

Jan