Hoi!
Deze zomer ga ik waarschijnlijk een paar weken naar Sarajevo.
Kan iemand mij vertellen hoe duur het leven daar is? Supermarkt, terrasje, uitgaan, openbaar vervoer etc.?
Alvast bedankt en andere tips over Sarajevo of Bosnië zijn uiteraard ook welkom!
Groeten
Het leven in Bosnië is goedkoop, taxi’s en trams kosten bijna niks en ook in café’s, restaurants etc. betaal je weinig. voor 10 euro heb je een goed uitgebreide maaltijd voor je neus staan met drank erbij.
Uitgaan is vooral veel barretjes, en een paar grote uitgaansgelegenheden. Maar het leven speelt zich in de zomer af op straat, dus het is gezellig druk en hoeft je geen moment te vervelen.
1 like
Enkele weken geleden was ik op inkoop, op zoek naar nieuwe bijzondere vakantieadresjes, ik verbleef in Konjic. De volgende dag naar Sarajevo. Wat een geweldige stad, prachtig hoe alle culturen tezamen komen, prachtige gebouwen,leuke terrasjes en heerlijke restaurants . Het leven in Bosnië i Herzegovina is inderdaad goedkoop, ook in Sarajevo. Bosnië i Herzegovina heeft mijn hart gestolen, dank aan Elmir en Goga.
Met Elmir Bosnië ontdekken.
Bedankt voor de reacties!
Ik begrijp dat Konjic ook de moeite waard is. Is dat ook met het openbaar vervoer vanuit Sarajevo goed te bereiken?
Alvast bedankt
Beste Michelle,
Konjic is zeer de moeite waard indien je het leuk vindt je zoveel mogelijk tussen de lokale bevolking te begeven. Het ligt aan een prachtige rivier, zo blauw, het centrum is klein en knus. Misschien vond ik Konjic nog leuker dan Mostar. Mostar is namelijk zo toeristisch een bezoek zeker waard maar hooguit voor een enkele uren. Konjic heeft ook een mooie brug met geschiedenis, Konjic is heerlijk relaxed.
De stad is heel goed te bereiken vanuit Sarajevo. Zowel met bus alsmede per trein. Ik raad je aan per trein te reizen, heel goedkoop en een prachtige reis.
Hartelijke groet,
Wendy Vos