Hoe checken ze je banksaldo bij aanvraag WHV

Hallo allemaal

Na heel wat speurwerk op internet er helaas niet uitgekomen…

Ik wil binnen 2 maanden terug naar australie met een WHV, 1e aanvraag.
Nu begrijp ik dat ik moet aantonen dat ik minimaal S5000,00 op mijn bankrekening moet hebben staan. Ik heb dit bedrag bij elkaar maar betekend wel dat ik op een andere rekening een negatief saldo heb.
Komen ze hier achter? Kan ik dit omzeilen??
Checken ze beiden rekeningen/al je rekeningen, of moet je een kopie toesturen van een van je rekeningen en kijken ze alleen naar het bedrag wat hierop staat?
Weet iemand ook of dit perse de visa moet zijn waar je mee betaald? Of mag dit ook een betaalrekening zijn?

Iemand tips of het antwoord?

Ik hoor het graag, en alvast ontzettend bedankt voor de tijd en het antwoord!!

Hallo Suus,

Ik zet deze topic voor eventueel meer reacties in onze reiscafe en probeer ook wat informatie te zoeken over jou vraag.

groetjes,
Kees

1 like

Hallo Suus,

Wat ik begreep, en spijker me er niet op vast, is dat je het beste, alvorens je vertrekt, een Australische bank opzoekt en daar een rekening opent.

Hierop kun je vervolgens je 5000 Aus dollars op overschrijven en zodoende is het bij aankomst voor hen het makkelijkst om dit te verifieren. Hoe zij dit precies doen, weet ik niet zeker. Ik kan dit vandaag voor je navragen aangezien ik vandaag op de Australische Ambassade in Dublin moet zijn.

Je hoort het van me.

Succes!

Een aantal jaren geleden was het zo dat je alleen een bank statement (dus uitdraai van je laatste bankgegevens DOOR DE BANK) mee moet nemen. Ze kunnen hier naar vragen (bij het ophalen van je sticker voor in je paspoort), maar vaak wordt het ook genegeerd.

Voor zover bij bekend kijken ze niet naar andere rekeningen, maar dat kan zijn veranderd.

Is er een manier om dit te omzeilen? Ja, maar ik raad het je niet aan aangezien het handig is een begin bedrag te hebben.

Hoe kun je het omzeilen? Nou, heel simpel. Als het nog net zo is als 5 jaar geleden en je alleen een bank statement nodig hebt van de laatste maand (je weet wel, zo’n papieren ding die je vroeger nog door je bus kreeg) voor vertrek dan kun je je ouders vragen geld te storten op je rekening. Jij krijgt vervolgens van de bank zo’n statement door de bus (of je gaat naar de bank toe om er eentje op te halen) en vervolgens stort je het geld weer terug naar je ouders. Probleem opgelost. Of tenminste… dat was hoe het vroeger (5 jaar geleden) ging/kon. Ik weet niet in hoeverre zij met het digitale tijdperk zijn meegegaan, maar in zo’n geval kun je ook vragen het een maandje later (na aankomst en ophalen van de sticker) het geld terug te storten naar je ouders.

Succes!