Ho(s)tel bij airport Jakarta

Hallo,

Wij landen op 4 augustus 's avonds om 23.00 uur op Java in Jakarta. We willen dan eerst voor 1 nacht een hotel of hostel o.i.d. vlakbij de luchthaven om de volgende dag richting Jalan Jaksa te gaan en daar nog 2 dagen te blijven om de hoogtepunten van Jakarta te doen.

Wie weet er een ho(s)tel bij het vliegveld in de buurt? Niet al te duur, maar wel gewoon schoon voor de eerste nacht. Dit willen we namelijk wel van tevoren vastleggen.

Bedankt!

Ik bedoel ook een losmen ipv een hostel. Ik ben nog nooit in Jakarta geweest dus weet ook niet of er nog files staan 's nachts. Plus het feit dat de files ook niet zozeer het probleem zijn, maar vooral het feit dat ik geen zin heb om 's nachts nog allerlei losmens af te moeten gaan op jalan jaksa, maar gewoon iets van tevoren wil reserveren om daar direct heen te gaan. Dan is er natuurlijk weinig onderhandelingsruimte. Als ik de volgende dag vroeg naar jaksa ga denk ik wel een betere prijs te kunnen krijgen.

Ik vind het wel altijd jammer hoe jij reageert op mensen met een vraag op dit forum, altijd erg negatief en kraakt veel mensen af. Hier komen volgens mij allemaal mensen met bepaalde vragen en mensen die daar graag op antwoorden en hun ervaring willen delen. Als jij dat (en vragen van anderen) vervelend vind, moet je wellicht overwegen iets anders te gaan doen…?

Hebben andere mensen nog goede ideeën?

Ik zou dan toch maar richting Jalan Jaksa gaan wanneer jullie landen, gezien het verkeer overdag. Als je op bijv. hotels.com kijkt, slaap je voor 3 tientjes in het Ibis(Arcadia of Tamarin), letterlijk om de hoek bij Jl.Jaksa. Of deze hotels goed zijn weet ik niet, heb er nooit geslapen. Maar ja, deze kun je van te voren reserveren en dan kun je de volgende te voet op zoek naar een losmen zonder te sjouwen met je koffers.