Ik ben Evelien (Eef), ik woon momenteel ik België, maar ben op zoek naar permanent werk en verblijf in Australie. Liefst Adelaide. Ik heb Australie ontdekt toen ik daar vorig jaar met de rugzak doorheen getrokken ben. Ik heb zoveel mogelijk proberen te zien maar Adelaide is mij vooral bijgebleven als de stad waar ik mij wel zie oud worden.
Ik ben op zoek naar mensen die daar iets opgebouwd hebben en het zien zitten om mij werk te geven of mensen die werk voor mij hebben.
Hoi Eef,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op zoek bent naar een baantje in Down Under !
Tot een paar jaar geleden was het vrij eenvoudig om aan een job te geraken in Australië. Vooral in sectoren als de horeca of de fruitteelt kon je als backpacker snel aan de slag. Door de wereldwijde economische crisis is daar echter verandering in gekomen. Op tijd beginnen te zoeken is dus de boodschap. Heb je specifieke beroepskennis, dan is de kans groter dat men jouw vaardigheden kan gebruiken, vooral in de knelpuntsectoren.
Ben je van plan om ter plaatse werk te zoeken, zorg er dan voor dat je altijd je paspoort, tax file number - dat je ter plaatse moet aanvragen bij aankomst - een Engelstalig CV en een aantal referenties bij de hand hebt. Trek je rond, dan is het nuttig om overal waar je werkt een referentie te vragen voor de volgende werkgever. Het internet is het beste kanaal om aan een vaste job te geraken, daarvoor bestaan er verschillende Australische jobsites.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Australie Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met je toekomstplannen,Eef!
groet,georgessiam.