Het zoveelste stage topic :p

Hallo,

Ik ben Jeffrey, 24 jaar en studeer ‘vrijetijdsmanagement’.
(Je kunt functies vervullen bij bedrijven en instellingen in binnen- en buitenland in de vrijetijdssector. Hieronder vallen bijvoorbeeld sport en kunst. Of je kunt gaan werken bij creatieve en culturele centra, reis- en evenementenorganisaties etc)

Zoals velen hier heb ik de grootste ambitie om te verhuizen naar Thailand en waar een wil is, is een weg. Maar om niet te hard van stapel te lopen wil ik eerst stage lopen in Thailand vanaf februari 2007 voor een periode van 5 tot 10 maanden.

Ik vraag jullie om zoveel mogelijk tips. Is het vanuit Nederland te regelen? Weet iemand toevallig een stageplek? Hoe pak ik het zo effectief mogelijk aan? etc etc etc. Alle tips zijn welkom. Desnoods zal ik er heen gaan in juli of augustus om iets te zoeken. maar is dat zinvol?

Bedankt voor jullie reacties alvast :wink:

Groetjes

Goedemorgen,

Ik weet dat Greenwood Travel op dit moment een vacatue heeft:

Tour Coordinator (2 positions) To hold this position in our company, you need to have at least 2 years experience in tour coordination and itinerary planning. You will join the team of coordinators and will enjoy on-the-job training regarding our knowledge of tourism infrastructure (hotels, tours, transport, flights). You will work for, and be responsible for the inbound department of our company. Precise and quick calculations come natural to you. You will correspond directly with our clients in Dutch so it essential you have excellent Dutch language skills.
**Qualifications:- **

• male or female (Dutch / Belgium national), min. 26 years
  • The successful applicant speaks and writes excellent Dutch and English.
  • Computer skills in MS Word, Excel, Internet and E-mail
  • Detailed oriented, good interpersonal and communication skill
  • Able to work independently in a team.

Minimaal 26 jaar, maar niet geschoten, is altijd misgeschoten. Dit bedrijf heeft een Nederlandse directeur. Je kan ze natuurlijk altijd een mailtje sturen of je daar stage kan lopen.

Het is zeker niet onmogelijk om een baan in Thailand te vinden. Zelf werk ik in de reiswereld en ben de afgelopen jaren ook actief op zoek geweest naar een baan in het toerisme in Thailand. Ik kan je verzekeren dat het absoluut niet makkelijk is, maar de aanhouder wint.

Mocht je nog nooit in Thailand geweest zijn, dan denk ik dat het idd het beste is om eerst een aantal maanden ergens stage te lopen voordat je je definitief in het Land van de Glimlach vestigt.

Succes met de zoektocht en laat op dit forum nog eens weten als je iets gevonden hebt !

Dave

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan. Thx a lot

Ik heb stage gelopen in een hotel in Phuket
(heb trouwens als afstudeervariant vrijetijdsmanagement)

en ik ga in Juli afstuderen bij een hotel in Bangkok.

Ik weet niet of de hotelwereld wat voor jou is?

Groetjes, Andrea