Het zeilmeisje kan de wereld rond !!

De rechtbank in Middelburg heeft afgelopen dinsdag de ondertoezichtstelling van Laura Dekker, beter bekend als het zeilmeisje, opgeheven. Laura kan nu eindelijk haar droom waarmaken en een solozeiltocht rond de wereld gaan maken.

De laatste maanden heb ik al veel reacties van mensen gelezen in kranten en op internet. Veel negatieve reacties van mensen die het belachelijk vinden dat zo’n jong meisje helemaal alleen een zeiltocht rond de wereld gaat maken, maar ook positieve reacties van mensen die vinden dat zij haar droom moet nastreven.

Ongetwijfeld hebben de bezoekers van Wereldwijzer ook een mening hierover…dus wat is jullie mening ?

Als ouder ben je verantwoordelijk voor je minderjarige kinderen. Hoe kan je nu verantwoordelijkheid dragen voor je kinderen die mijlen ver en helemaal alleen op de oceanen varen?
Je dromen nastreven ok, maar niet één van dit kaliber op 14 jarige leeftijd.
Waar draait het hier eigenlijk om? Ijdelheid? Bekendheid? en daarvoor welke risicio’s nemen.
Men kan me antwoorden: je begrijpt de onweerstaanbare drang ve zeiler niet. Kan best.
Dit is mijn mening: onverantwoord.

Ik vind het mooi dat Laura nu eindelijk haar droom kan nastreven. Elk mens heeft wel een droom, alleen de overgrote meerderheid is te bang om zijn/haar droom daadwerkelijk na te streven.
Laura is geen beginnende zeiler en haar ouders en zij zullen echt wel op de hoogte zijn van de risico’s en gevaren van zo’n tocht. We leven tenslotte maar 1x dus als je een droom hebt, moet je die waarmaken !

Kan best, maar die kan ze ook nog wel op latere leeftijd nastreven. Het is een beetje uit-de-handgelopen aandachttrekkerij en een puber die perse haar zin wilt krijgen.

Als ze perse een recordpoging wilt doen, kan ze best iets uitzoeken dat wel door de wet en haar ouders wordt getolereerd. Als ze over 5 jaar de zeiltocht had ondernomen, was het niet minder knap geweest.

Ik ga mee in de redenering van Jurjen,Ik vind dat ze eerlijk gezegd te jong is,waarom niet een paar jaar wachten?
Is deze meid niet schoolplichtig?
Tenslotte,moest mijn dochter in deze situatie zitten,dan zou ik het niet toestaan!

Maar het wordt toch ook door de wet getolereerd ?? Als het niet door de wet getolereerd zou worden, dan zou de ondertoezichtstelling wel verlengd zijn…

gewoon laten varen, maar dan helemaal geen poespas wat meevaart of over haar heen vliegt, . Er is te veel publicatie die zich in haar interesseert…lekker veilig toch??

Mij kan het geen biet schelen of ze wel of niet gaat, maar ik vind het wel vreemd dat het mag. Wat Georgessiam ook al aangeeft, is ze niet schoolplichtig?

Ik begrijp verder niet waarom iemand van 14 jaar wel in haar uppie de wereld mag rondzeilen, maar tegenlijkertijd 4 jaar moet wachten om haar rijbewijs te mogen halen…

Tijdens de reis blijft ze ook gewoon studeren. Zo zijn er ook wel eens kinderen die met hun ouders een wereldreis gaan maken, ook dan kunnen ze lessen blijven volgen.

Vind de vergelijking met halen van rijbewijs niet helemaal opgaan. Zo zijn er bijvoorbeeld ook jongeren onder de 18 die al aan autoracen doen, terwijl ze ook nog geen rijbewijs hebben…

Onder begeleiding in een afgesloten gebied, waar de reguliere verkeersregels geen rol spelen.

Hoe dan ook, ze doen maar :wink:

Hetzelfde geldt voor zeilen op zee…daar spelen de reguliere verkeersregels ook geen rol :wink:

Op zee gelden wel degelijk een aantal vaarregels.

En wat komt er van dat ‘thuisleren’ terecht als je in een uppie constant een zeilboot in de gaten moet houden?

Vaarregels gelden idd, maar het ging hier over de reguliere verkeersregels. Voor vaarregels heb je geen rijbewijs nodig…

Ondanks dat ze de zeilboot in de gaten zal moeten houden, heeft ze echt nog wel voldoende tijd over voor studeren lijkt me.

Ik denk dat als ze terug thuis komt,dat we haar moeten ondervragen ofdat ze haar schooltaken goed volbracht heeft.:slight_smile:

Snap uberha upt niet dat hier zoveel aandacht aangegeven word. Mijn mening is… lekker laten gaan als ze dat zo graag wil, maar dan ook helemaal zelfstandig he.

Het meisje kan er misschien niet veel aan doen… maar ik vind dit maar weer een mediahype.

Lekker opzouten dus! :dag:

Tsja… Over een tijdje weten we of ze de Darwin Awards heeft gehaald (en dan staat Nederland weer opnieuw op z’n kop).

Ik ken Laura natuurlijk niet , maar het gaat mij om de situatie. De eenzaamheid op zee , ev. piraten , stormen , een mast die afbreekt, gevaar in de havens van mensen die misbruik van haar maken omdat ze jong en onbevangen is. Kracht die ze mist omdat ze niet volwassen is om moeilijke situaties onder controle te krijgen , uitputting door vermoeidheid en slaap tekort. En ga zo maar door. Ik hoop van ganzer harte dat Laura het voor elkaar krijgt , maar zijn al deze gevaren het waard om in het guiness book of records te komen ? Heel veel sterkte en succes , Laura en een behouden thuiskomst!!!:vak01:

Ten eerste voor Laura vindt ik het geweldig. Of het verstandig is? Wie ben ik om dat te beoordelen, slechts op basis van gegevens uit de media? Ik dacht het niet. Als in veel oosterse landen kinderen met 14 jaar volwassen genoeg zijn en een gezin mogen stichten, moet je de potentie van mensen van 14 jaar dus niet onderschatten. Laura maakt op mij een zelfbewuste indruk en ik neem aan dat ze weet waar ze aan begint. Ook neem ik aan dat de zwakke punten in dit avontuur voldoende zullen zijn afgedekt. Haar ouders zijn het beste op de hoogte van de situatie. Zij weten beslist dat zij verantwoordelijk gesteld zullen worden als er iets mis gaat. Dit zal dus welzeker goed voorbereid zijn.
Waarom weten mensen het altijd zoveel beter voor anderen wat goed of slecht is. Zonder initiatief en zonder risico zouden we nog in holen wonen, Toch?

Geweldig! Eindelijk een jong iemand die niet achter de meute aanloopt, die zelf denkt, haar doelen stelt en het ook wil uitvoeren. Zo moeten we meerdere jongeren hebben voor Nederland. Hier hebben we wat aan. Mensen die durven te ondernemen. Ons land heeft er behoefte aan.
Tijdens deze trip zal ze veel op haar weg tegenkomen, wat ze later in haar carriere en leven zeker kan gebruiken. Geweldige leer school en geen enkele school kan dit haar geven.

Veel suc6 Laura!:cheer: