Het weer in november in de Turkse Rivièra

Wie weet hoe het weer in de Turkse Rivièra is in november?
Zou het dan nog goed zijn om daar op vakantie te gaan?

Alvast bedankt

vorig jaar november een paar erg koude dagen gehad…wel met zon…maar sneeuw in de bergen dus een frisselucht…jas zeker nodig!
maar ook nog warme dagen gehad, waarbij een shirt met lange mouwen door de dag warm genoeg was…
met andere woorden: het kan vriezen, het kan dooien.

groetjes,
filiz

ik ben vorig jaar eind oktober begin november naar Antalya geweest. In het begin hele mooie dagen, later werd het stormachtig met veel regen. Heb wel in de zee gezwommen. Ik vond het heerlijk geloof 20 graden. Nog altijd meer dan het zeewater in de zomer in Nederland.

Wij wouden graag naar lara of side gaan in reisboek staat dat ze toch nog een 25 graden daar zou zijn.

Ik dacht dat de sneeuw toch meer was voor de kanten van Istanbul?
En dat het in de Turkse Riviera altijd wat meer lente weer bleef.

Zo te lezen op andere forums gaan toch nog wat mensen in die periode daar op vakantie.

Hier hebben mensen die er wonen of gewoond hebben je geantwoord. In november kun je echt aan de riviera wel sneeuw hebben in de bergen en dan is het beneden ook koud. Als het tegenzit moet de kachel aan en dikke kleding, als het meezit kun je overdag nog op een terrasje in de zon zitten en zwemmen. Niet iedereen wil in 40 graden, zoals nu, op vakantie dus er zullen altijd mensen zijn die ook in november gaan. Veel hotels gaan echter eind oktober dicht en april weer open

Ik heb op 20 april dit jaar gereisd door het Taurusgebergte, en geloof me, sneeuw zowel op de bergen als sneeuw die viel!
Het is er echt wisselend, maar ga je voor de zon, dan is voor ons eind sept/1ste week oktober echt het laatst.

Naar mijn mening geven de meeste antwoorden een te negatief beeld over het weer in november. Wij hebben een huis aan de Lycische kust (in Kalkan) en hebben daar de afgelopen winter voor het eerst overwinterd, waarbij wij van half januari tot begin maart in Nederland zijn geweest.
Onze ervaring is dat het weer vanaf eind oktober minder stabiel is. Het kan vanaf dat moment wat gaan regenen en/of waaien. Over het algemeren valt dat mee, maar het kan ook wel eens (erg) uit de hand lopen. Dan valt er in 1 dag gelijk regen voor een hele maand of waaien de TV-schotels van het dak af. Dit duurt meestal niet lang en daarna wordt het weer lekker warm voor de tijd van het jaar. De temperatuur lag in november meestal boven de 20 graden en soms boven de 25 graden. Dit was in december trouwens ook zo. Met kerst liepen wij met korte broek en korte mouwen rond. Af en toe deden wij de houtkachel 's avonds wel aan, maar dat was meer voor de gezelligheid. De airco geeft ook warmte en dat was over het algemeen voldoende om de huiskamer warm te houden.

Ik las ook nog dat iemand vond dat het zo vroeg donker wordt. Dat is een misverstand want omdat Turkije veel dichter bij de evenaar ligt zijn de dagen daar 's winters veel langer dan in Nederland. Daar staat tegenover dat ze in de zomer korter zijn.

Wij hebben zelfs in januari nog bijna elke dag 's morgens op het terras ontbeten en zagen nog dagelijks vlinders rond fladderen. Dat werd ineens heel anders toen wij op 15 januari voor 6 weken naar Nederland kwamen. Ondanks dat de CV al drie dagen voor thuiskomst aangezet was hebben wij 's avonds met z’n tweeen in de huiskamer onder de terrasverwarmer gezeten.

Ideale tijd voor een vakantie naar Turkije: mei/juni of september/oktober.
Dan zijn de temperaturen aantrekkelijker dan in de zomer (25-30 graden versus 30-40 graden en hoger). In mei/juni is het voorjaar en is de natuur erg mooi (bloemen, groen gras etc.), in het najaar is het over het algemeen erg dor, maar de temperatuur is weer aangenamer dan gedurende de zomerperiode. Turkije is groot en de weersomstandigheden zullen per streek enorm verschillen. Wat ik aangegeven heb geldt voor het seizoen 2009/2010 in Kalkan. Het is ons goed genoeg bevallen om het dit jaar weer te gaan ondervinden.

Dick

Wij hebben ook geboekt voor november…we gaan de 23ste,nog nooit in die periode daar geweest maar we gaan t toch eens proberen.
Ik denk dat het altijd beter is dan Nederland haha…en vind het ook wel fijn als het niet zo warm is…we hebben een kleine en dan kunnen we lekker wandelen.
We hebben hotel Voyage Belek geboekt…en daar is binnen ook genoeg te doen.

Ben benieuwd!!!
Mensen al rond november In Belek geweest?
Toevallig ook in dit hotel?

Groetjes Debbie… ben al aan t aftellen haha

Ben zojuist terug van de Turkse Riviera. Op 7 oktober j.l. was er s’avonds sprake van een gigantisch onweer met hevige regenval. (Er was 6 maanden geen neerslag gevallen).

De volgende morgen vernamen we van de OAD hostess, dat ze dit in al die jaren nog nooit had meegemaakt, zo hevig! Volgens de Turkse chauffeur betekende dit noodweer de omslag naar slechter weer. Hij voorspelde een heel koude winter, in Turkije. We reden van Side naar Antalya. In Side zwaar bewolkt, koud en regenachtig. In Antalya weer wat beter. Nog wel fris.
November is dus een onzekere periode, qua weer.

Wij gaan met Kerst naar het Sürmeli net buiten Kusadasi.

All Inclusief omdat het niet anders kon, maar grootste pre is het zeer mooie binnen zwembad en het strand.

2006 en 2007 de Kerst en Oud en NIeuw in en rondom Bodrum doorgebracht met zeer mooi weer, niet buiten zwemmen, maar wel heerlijk in de zon aan het strand op het terras met een wijntje.

Greetz,

Flyboy>>>:wereld:

Ik was vorig jaar november/december in Antalya. Heb heel goed weer gehad.
Ook naar zee geweest en gezwommen. Iedere dag op terras gezeten en alleen zo rond 6 uur pas jas aan. In december begonnen de regen-en onweersbuien. Veel regen.
Ik moest in november zelfs nog onder de parasol omdat het te warm was om buiten te zitten werken (achter laptop!).

Groetjes! Yasemin

Hallo Daiske, ik heb 2 appartementen in Side. Ik heb vorig jaar augustus de sleutels gekregen en de apt. in een aantal bezoeken ingericht. Ik was dus in Side een week eind augustus , een week eind sept. , idem eind oktober, idem eind november, eind januari, eind maart. April is niet doorgegaan vanwege de aswolk. In mei ben ik er 2 weken geweest met de hele familie In juni heb ik eerst een rondreis gedaan in Cappadocie, om te zien wat er loos is in de bergen, die ik vanuit mijn apt. zie liggen, en daarna nog een week in mijn eijgen apt.Eind augustus weer een week. En de laatste keer was van 28 sep. tot 8 oktober. Bottomline : van 21November 2009 tot 28 november 2009, was het `smiddags om 2 uur op mijn balkon gemiddeld 26 graden en ik kon tot zonsondergang gewoon volstaan met een zwembroek. Helaas was het buitenbad leeg, maar het binnenbad was wel beschikbaar.Ik ben aan t overwegen om weer te gaan en weet inmiddels ook alles over het boeken van tickets etc.Ik heb in mijn huidige paspoort, wat 48 maanden oud is , inmiddels 38 stempels van de douane in Antalya. Als je meer wilt weten kun je me mailen op adriaan89@freeler.nl. Ik kan je nu al melden, dat je waarschijnlijk goedkoper kunt vliegen vanuit nederland. Groetjes, Adriaan.