Het vaste land maar waar?

Volgend jaar willen we naar het vaste land maar omdat mijn man er nooit is geweest en ik heb alleen gezeild weten we niet waar het leuk/mooi is.
We willen twee plekken waar we ieder 10 dagen kunnen verblijven maar in een omgeving waar we wel wat culturele dingen kunnen zien.
Het liefst willen we een verblijf waar ook een zwembad,strand of meer is voor onze kleine jongen van 4 jaar,dan 5.

Wie o wie kan ons wat tips geven of advies.

Alvast bedankt namens ons
Bettine

Hallo Bettine,
Wat dacht je van de Peloponnesos, daar vind je precies wat jij zoekt.
Rust, cultuur, zee en strand.
Kijk eens op http://www.argolida.nl voor de cultuur en accommodaties en in Archaia Epidavros.
Misschien spreekt dat je aan.
Groetjes Karen

Goede tip,ook bedankt

Nog andere tips wat meer te weste van athene…( bij olympia in de buurt bv)

gr Mayo

Olympia ligt in Peloponnesos…

Persoonlijk vond ik Corinthe en Navplio mooier/indrukwekkender dan het oude Olympia. (Mooiere tempels en een mooiere omgeving.) Mani is ook gaaf! Zie ook IkReis - Rondreis door Griekenland: een roadtrip door het noorden

Groet,

Jenny

Hoi,ik ben op parga (epirus)geweest.
Je kan daar heel veel. Er zijn verschillende stranden en baaien en je kan overal naar toe ook met een scooter. De mensen zij super en (kindvriendelijk)
kim

Ik wil me graag aansluiten bij de laatste. Ga naar Parga, adembenemend mooi plaatsje en zeer gezellig.

Groet Karin

Hallo Bettine,
Peleponnesos,Nafplio,Tolo…klein…gezellig…ideaal strand voor kleine kinderen,langzaam aflopend…en veel te zien in de buurt…scooter…auto…bus…ga in het voor of na seizoen…niet zo heet…dit jaar in stoupa geweest…ook mooi…maar iets minder mobiel, omdat je altijd door de bergen moet als je iets wilt zien…als je dat geen probleem vindt…gaan…ligt ongeveer 3 uur rijden van Nafplio…app. Erietta kan ik aanbevelen…geweldig!
gr.Jetje.

Nafplio is een mooi plaatsje en Halkidiki is erg leuk.

Ik zou ook zeker Athene en Thessaloniki bezoeken.

Bij ons in het dorp is het prachtig,
klein vissersdorp tegenover Lefkas, in de buurt archeologie, groot geleidelijk aflopend strand en hele lieve mensen. vliegveld redelijk in de buurt en we hebben een fijn compleet zeiljacht (comet 1050)geschikt voor max. 6 personen, het is zonde dat ze vaak stillicht, daarom kunnen ervaren zeilers hem tegen vergoeding gebruiken. Wij wonen in de buurt van Lefkas dus kunnen assistentie verlenen indien nodig. Let op: alleen voor liefhebbers dus geen huurbak!

Het is hier een klein paradijsje!
WWW.PALEROS.INFO

Nafplio is super, gezellig en mooi. In het nabijgelegen Tolo kun je prima overnachten met uitkijk op de zee. Op goed geluk een hotel ter plekke uitzoeken wat je bevalt kan prima daar!

MVG,
Derreck

Pillion! Een mooi schiereiland met verschillende leuke plaatsjes. Ben er een paar keer geweest en vind het geweldig mooi daar.