Nadat ik afgestudeerd ben, wil ik een paar maanden vrijwilligerswerk gaan doen in Malawi. Daarna wil ik een rondreis maken door Tanzania-Zambia-Botswana. Dit zou dan alleen wel tijdens het regenseizoen zijn. Rotte planning, maar het komt nou eenmaal zo uit. Mijn vraag is: hoe erg is dat regenseizoen? Regent het dan echt heel veel en heel vaak, of is het meer incidenteel een harde bui?
Heb in Ghana het regenseizoen meegemaakt, hier betekende dit zo eens in de 3 dagen een echte flinke bui, soms een hele nacht door en de dag erop was het weer stralend mooi weer. Dit hield wel in dat de vele zandwegen minder makkelijk te begaan zijn, dus het zal invloed hebben op je reistijd/mogelijkheden. Verder was de natuur erg groen door de regenval. Ook zal het betekenen dat wanneer je voor het wild gaat, dat deze meer drinkplekken etc hebben dus niet perse naar de waterholes hoeven te komen en dus minder zichtbaar kunnen zijn. Nu denk ik dat er in de regio waar jij heen gaat zowiezo wel genoeg wild te spotten is, maar misschien toch een punt om rekening mee te houden. Verder is het zo dat er in het regenseizoen ook weer drogere periodes zijn…
dit is gebaseerd op ghana, weet niet in hoeverre het regenseizoen in zuid/oost afrika overeenkomt hiermee maar misschien wat puntjes om rekening mee te houden!
Dankjewel voor je reactie Jorn!
Misschien zijn er ook nog anderen die mijn vraag kunnen beantwoorden?
Post hem eens in het Afrika Reiscafé want volgens mij is dit forum ergens anders voor bedoeld.
Ow dat wist ik niet. Ik zal 'm daar posten.