het nieuws vertellen

Ik ben bezig met het plannen van een wereldreis, welke ik in september 2013 wil gaan maken. Nu vroeg ik mezelf af wanneer ik het mijn omgeving ga vertellen. Wie o wie heeft deze ervaring al achter zich en wil er wat over vertellen?

Zorg eerst dat je goed geïnformeerd bent, wat de kosten ongeveer zullen worden, hoeveel spaargeld je daarvoor hebt en welk deel je wilt gebruiken, hoe je je moet verzekeren (niet alle reisverzekeringen zijn voor langere tijd) enz…

Er zijn ook around the world tickets. Kijk daar eens naar, misschien zijn er tickets doe goed aansluiten op waar je heen wilt.

Als het je eerste grote reis word kun je ook overwegen om wat korter te gaan en een paar landen te bezoeken. Bevalt het reizen je goed, dan kun je altijd meer reizen maken.

Als je nog niet eerder alleen op reis bent geweest is komende zomer een goed moment om er eens alleen op uit te gaan. Voor een weekje met een goedkoop vliegticket weg. Slapen in hostels enz… Of je boekt een groepsrondreis waar vervoer en overnachtingen al geregeld zijn.

Als je in grote lijnen weet hoe alles geregeld moet worden, wat je wilt en of je het reizen wel leuk vind kun je op de meeste vragen een duidelijk antwoord geven en is dat ook het moment om het iets meer te zeggen over je plannen.

Dank voor je reactie!

Ja heb al de nodige reiservaring en woon momenteel ook in het buitenland maar bedankt voor je tips!

Vroeg mezelf echter af wanneer ik mijn familie, vrienden etc. zou gaan vertellen dat ik voor langere tijd ga reizen en ben benieuwd wat anderen daar zo voor ervaringen mee hebben…

Als je nu al in het buitenland woont, zal de verrassing wel niet al te groot zijn denk ik. Gewoon Doen!