Het Kreta Reiscafe

Beste lezers,een klets-topic over Kreta,door/voor jongeren die hun vakantie van hun leven hebben op dit bruisende eiland.

Wie neemt de aftrap?

Niemand dus,dan maar trap ik af,

Kreta stal mijn hart toen ik voet aan de grond zette;het is niet griekenland zoals tig eilanden ervaren had al die jaren daarvoor.

De kloof lopen,de windmolens,de mannen in klederdracht,dit eiland heeft een sfeer die ik op geen ander ander eiland heb ervaren.

Graag jullie ervaring,

Goetjes,
Hans.

Ik zal ook even mijn ervaring geven, ik ben twee keer op Kreta geweest en eigenlijk direct verliefd geworden op de griekse cultuur.
De eerste keer zijn we in Chersonissos, wat een erg toeristisch plaatsje is, en ik denk ook erg populair onder Nederlanders want ik hoorde heel veel Nederlands om mij heen. best leuk voor een strandvakantie, maar niet aan te raden als je meer cultuur wilt proeven.
de tweede keer hebben we een 10 daagse rondrit gedaan per auto, met daaraan vast 7 dagen in een appartement in Aghia Pelagia, vooral de rondreis was een succes.
op het eiland kom je veel historie tegen, en waanzinnig aardige mensen.
de stranden zijn overigens niet allemaal even relaxed, sommigen zijn gewoon zand, maar andere zijn keien, en dat is niet heel erg lekker.