Het is zover! we vertrekken!

Een laatste bericht op het forum van ons uit Nederland vandaan.
Voor diegene die ons verhaal niet kennen een korte samenvatting.
In 2003 een huisje laten bouwen in Cikcille vlak bij Alanya.Het huisje is gefinancierd door een stukje overwaarden van ons huis in Nederland te gebruiken. Het verhaal is hier te vinden.

Sinds ongeveer 2 jaar kreeg het plan om voornamelijk in Turkije door te brengen handen en voeten. Gebaseerd op rekenwerk en prioriteiten zou ons huis in Nederland bij verkoop voldoende opleveren om een paar jaar van te leven tot pensionering. Datum zou september 2009 worden, maar toen was er crises, en het lukte niet om het huis te verkopen. Uiteindelijk de prijs laten zaken tot het minimum bedrag dat we dachten nodig te hebben. Via een veiling site is uiteindelijk de verkoop gelukt.
In december is het huis opgeleverd en sindsdien wonen we op kamers in het midden van het land. Baan opgezegd, auto, motor, enz verkocht. Transport geregeld om een aantal dingen mee te kunnen nemen naar Turkije. Laatste weken best nog druk geweest om alles af te ronden en veel mensen de aandacht te geven die ze verdienen.

We vertrekken 17 maart en de eerste activiteiten zullen bestaan om een Ikamet te verkrijgen telefoon en Internet te regelen. Gelijkertijd willen we “groot” onderhoud aan ons huisje gaan doen en ons bezig houden met tuinaanleg en zwembad. Ook willen we kijken of er een betaalbare auto te vinden is.
Nu ik dit schrijf, realiseer ik me (weer) dat we in een erg luxe positie verkeren. De andere kant is dat veel mensen de moed niet hebben en ons voor gek verklaren. Budget is beperkt en is waarschijnlijk op als pensioen start. Wij denken als je voor veel “relatieve” zekerheden kiest dat de kans groot is dat je veel van het leven laat liggen.

Zodra we gesetteld zijn en ik weer Internet beschikbaar heb wil ik onze site actualiseren. Ik denk dat het een week of 6 gaat duren. Ik wil ons verhaal enigszins op de site bijhouden. Geen twitter of log-achtig. Volgens mij wil niemand weten waar we sex hebben of wanneer we boodschappen doen. Maar meer de grote lijnen van ons verhaal.
Ik meld me hier, zodra we weer “live” zijn.

Vergeet bijna te vermelden dat we al snel beginnen om on Turks flink op te poetsen. We hebben 2 x per week een paar uur prive les van een dame die we goed kennen. Zij is Turks, opgegegroeid en gestudeerd in Nederland. Haar grote liefde is een Turk en zij hebben besloten zich in Turkije te vestigen. Hij heeft een redelijke baan en ze zijn inmiddels Papa en Mama. Wij zij inmiddels geadopteerd tot Holandse Opa en Oma.

Jaap en Mieke

Jaap en Mieke,

Succes,velen zijn jullie voortgegaan en jullie het goed voor elkaar.

Vergeet dat Franka6 en ik altijd voor klaarstaan indien vragen.het gaat jullie goed.

Hoop dat de info die we gegeven ruimschoots was,

Het beste,

Franka6 en Hans.

1 like

Jaa, Hans en Franka6, veel informatie van het internet geplukt en je land vaak hier. Dus al weer een paar jaar geleden hier maar een account aangemaakt.
Zoals ik al schreef als we gesetteld zijn wil ik ons verhaal op internet bij gaan houden. Uiteraard met een verhaaltje hier en een linkje naat het verhaal. Dus nog een aantal weken geduld en dan kom je me hier meer tegen.

Houd vooral een link hier(of in het reiscafe want je verhalen volgen, of bij reisblogs!!) zodat we jullie kunnen volgen!!
Velen zullen ‘jaloers’ zijn op jullie stap: Ik wens jullie al het goed!!!
En wie weet, komen we elkaar ergens nog eens tegen in jullie nieuwe land :)!!!

Groetjes
Beps!!

Franka6 en ik zullen er altijd zijn,het Reiscafe heb je daarbij niet nodig;maar dat weten jullie ook wel…

Wat goed van jullie ! Heel veel succes gewenst, een goede reis en hopelijk kun je alle verbouwingen e.d. gauw verwezenlijken.
Ga jullie verhalen zeker lezen, erg spannend allemaal.

Gr. Sandra

Ik stel voor;Jaap en Mieke ,hun livestyle in Turkije.

Een eigen topic hier op wereldwijzer,Franka kan dat aanmaken onder Wonen en Werken.

Een topic waarop jullie je relaas kunnen samenvatten,dagenlijks.

Kan alle kanten op:weer,nieuws ter plaarse,het intregeren,enz.

Zouden jullie er aan meewerken?

Hoor het,

Groetjes,

Hans.

Zijn we weer, alles een stuk sneller dan verwacht, spullen zijn er nog niet maar ikamet inmiddels in de zak, auto onderweg, internet thuis maar og geen computer (onderweg).
Vind een appart topic een prima idee en zal er regelmatig vertellen hoe het ons vergaat. Nu nog een beetje onregelmatig maar als we gesetteld zijn b.v 1 keer per week?

Laat maar horen en groetjes uit zonnig Cikcille (al zolang we hier zijn)