Een laatste bericht op het forum van ons uit Nederland vandaan.
Voor diegene die ons verhaal niet kennen een korte samenvatting.
In 2003 een huisje laten bouwen in Cikcille vlak bij Alanya.Het huisje is gefinancierd door een stukje overwaarden van ons huis in Nederland te gebruiken. Het verhaal is hier te vinden.
Sinds ongeveer 2 jaar kreeg het plan om voornamelijk in Turkije door te brengen handen en voeten. Gebaseerd op rekenwerk en prioriteiten zou ons huis in Nederland bij verkoop voldoende opleveren om een paar jaar van te leven tot pensionering. Datum zou september 2009 worden, maar toen was er crises, en het lukte niet om het huis te verkopen. Uiteindelijk de prijs laten zaken tot het minimum bedrag dat we dachten nodig te hebben. Via een veiling site is uiteindelijk de verkoop gelukt.
In december is het huis opgeleverd en sindsdien wonen we op kamers in het midden van het land. Baan opgezegd, auto, motor, enz verkocht. Transport geregeld om een aantal dingen mee te kunnen nemen naar Turkije. Laatste weken best nog druk geweest om alles af te ronden en veel mensen de aandacht te geven die ze verdienen.
We vertrekken 17 maart en de eerste activiteiten zullen bestaan om een Ikamet te verkrijgen telefoon en Internet te regelen. Gelijkertijd willen we “groot” onderhoud aan ons huisje gaan doen en ons bezig houden met tuinaanleg en zwembad. Ook willen we kijken of er een betaalbare auto te vinden is.
Nu ik dit schrijf, realiseer ik me (weer) dat we in een erg luxe positie verkeren. De andere kant is dat veel mensen de moed niet hebben en ons voor gek verklaren. Budget is beperkt en is waarschijnlijk op als pensioen start. Wij denken als je voor veel “relatieve” zekerheden kiest dat de kans groot is dat je veel van het leven laat liggen.
Zodra we gesetteld zijn en ik weer Internet beschikbaar heb wil ik onze site actualiseren. Ik denk dat het een week of 6 gaat duren. Ik wil ons verhaal enigszins op de site bijhouden. Geen twitter of log-achtig. Volgens mij wil niemand weten waar we sex hebben of wanneer we boodschappen doen. Maar meer de grote lijnen van ons verhaal.
Ik meld me hier, zodra we weer “live” zijn.
Vergeet bijna te vermelden dat we al snel beginnen om on Turks flink op te poetsen. We hebben 2 x per week een paar uur prive les van een dame die we goed kennen. Zij is Turks, opgegegroeid en gestudeerd in Nederland. Haar grote liefde is een Turk en zij hebben besloten zich in Turkije te vestigen. Hij heeft een redelijke baan en ze zijn inmiddels Papa en Mama. Wij zij inmiddels geadopteerd tot Holandse Opa en Oma.
Jaap en Mieke