Over een paar uur is het zover dan reis ik af naar het Schotse Glasgow.
Sounds of the City, Glasgow’s Vibrant Music Scene
Deze reis staat heeft het thema, “Sounds of the City, Glasgow’s Vibrant Music Scene”. Vanuit het Park Inn by Radisson Hotel waar ik verblijf zal ik onder andere een "Walking Heads Glasgow Music Tour” gaan doen en een bezoek brengen aan de Barrowland Ballroom, één van de meest iconische locaties waar de groten der aarde hebben opgetreden. De reden dat deze reis nu wordt georganiseerd is omdat aanstaande zondag de 2014 MTV European Music Awards worden uitgereikt waar ik bij aanwezig zal zijn.
Glasgow calling
Er is ook genoeg vrije tijd om de stad zelf te gaan ontdekken. Wist jij bijvoorbeeld dat Glasgow op London West End na de grootste shoppingstraat heeft?
Niet te vergeten, Loch Lomond
Na 4 dagen Glasgow heb ik ook nog 1,5 dag de tijd om de Schotse Highlands te gaan ontdekken. 20 Minuten buiten de stad vind je al het grootste meer van Schotland, Loch Lomond. Ik verblijf daar in het Cameron House dat direct aan het meer ligt.
Glasgow is een mooie stad, destijds verdeeld tussen blauw (Rangers) en groen (Celtic).
Ben je een beetje voetbalfan, maak dan een rondleiding door het stadion van Celtic. Werkelijk waar een leuke rondleiding, gegeven door een diehard fan
We hadden in Glasgow ook nog een dag over en hebben een dagtour geboekt bij Rabbies (http://www.rabbies.com/).
Deze zijn actief in Schotland (en sinds dit jaar ook in Ierland). Ze vertrekken met tours vanuit Glasgow en vanuit Edinburgh en verzorgen verschillende dagtours, waaronder dus ook Highland-tours.
Je krijgt een leuke chauffeur die veel kennis heeft van wat je bezoekt en van de geschiedenis.
Kans is groot dat je de hele dag schotse muziek via de radio krijgt, maar ook dat heeft wel wat.
In mijn ogen (en die van mijn reisgenoot) is Rabbies echt een aanrader voor iemand die niet veel tijd heeft in Schotland, maar wel veel wil zien/doen.
Maar goed, aangezien jij je programma al aardig rond hebt, zal dit voor jou in dit geval niet relevant zijn.
Hi C4TH, leuk dat je reageert op mijn bericht.
Ben geen ontzettende voetbalfan maar had mij best leuk geleken. Vorig jaar ben ik bij een wedstrijd geweest van Newcastle Manchester in Newcastle, dat was erg leuk.
MIjn programma is inderdaad al rond en staat helemaal in het teken van muziek. Maandag ga ik naar de highlands en heb ik wat tijd bij Loch Lomond, ben benieuwd. Groetjes Henriette