Hallo. ik ben bijna klaar met mijn opleiding als HBO verpleegkundige en ik wil graag in Kenia gaan werken. Ik wil graag weten hoe groot de kans is dat ik een baan ga vinden als verpleegkundige in Mombasa. Ik vind het erg moeilijk om hier informatie over te vinden, zoals over hoe de zorg daar werkt, hoe het zit met je diploma en hoe te solliciteren als buitenlander, enzovoort…
Ik hoop van harte dat iemand me verder kan helpen… al is het maar iets.
Ik wou je even vragen of je ondertussen al reactie hebt gekregen op je oproep.
Ik wil ook heel graag in afrika gaan werken met mijn diploma van HBO Verpleegkundige. HEt is inderdaad echt moeilijk om hierrond informatie te vinden.
Ik ga nog eens kijken op de website van artsen zondergrenzen, hopelijk vind ik daar meer info…
Klopt, Mwende! En zal zeker niet tegenspreken dat dit een goede vooruitgang is.
Of… een andere manier… als je ter plaatse investeert en lokale mensen in dienst neemt die met alles in orde zijn wat papierhandel/bestaanszekerheid betreft… wat niet altijd kan gezegd worden van veel Europeanen die er leven. Sommigen denken nog altijd dat ze in de ‘koloniale’ tijd leven en daar erger ik me enorm aan!
Ik ken een (Keniaanse) verpleegkundige die net klaar met haar opleiding en een aantal maanden aan het werk is.
Beginsalaris was 15.000 shilling (115 euro) en nu krijgt ze ongeveer 40.000.
Ze maakt dagen van 12 uur per dag, buiten de oproepdiensen 's nachts, 6 dagen per week.
Van het mortuarium wordt je als verpleegkundige naar de bevalingsafdeling geroepen, kortom, je moet echt een bikkelharde ziel hebben en daar wordt je dan ook op geselecteerd …
It’s not easy for foreigners to find a job in Kenya. Foreigners who do find jobs, often do so in tourism (the biggest foreign income earner), journalism (Kenya’s newspapers are respected internationally), teaching, advertising and perhaps most often in the development & aid sector. Remember that Nairobi is packed with UN agencies and Kenya hosts many Western organizations active in neighboring, war-ridden Somalia. While the work is dangerous and low-paying, it may be very satisfying and interesting work.
However, like elsewhere, the rule seems to be that if a Kenyan can be found for the job, there’s no need to hire a foreigner. Job offers often aren’t advertised, so they way to find out is to spend much time with expats and to ask around.
There aren’t many websites that list job offers, and those that do are often not up to date. One exception is the Kenya Jobs blog at http://kenyanjobs.blogspot.com, which has fresh job offers almost daily.