Ik zit in een dilemma…
Vandaar deze poll…
Graag even jullie pro’s en contra’s over het leven op Sint maarten ten opzichte van het leven op Curaçao…
Wij gaan verhuizen, dus echt gaan “wonen en werken op” en hebben de luxe om te kiezen tussen Sint Maarten of Curaçao…
We zijn een gezin met 1 dochter van 15 jaar…
Ik geraak er niet uit, mijn weegschaal schommelt steeds van links naar rechts…
Wordt het Sint Maarten of kiezen we voor Curaçao.
Zo lieve mensen hier, wat zijn jullie bevindingen op deze eilanden?
We kunnen vergelijkingen maken over werk, woonst, school, onderhoud, eten, luxe, natuur, toekomst, auto, duiken, en nog veel meer…
Wat betreft scholen is Curacao beter, er zijn meerdere mogelijkheden. St. Maarten heeft weing keuzes voor 12+. Curacao heeft 3 Havo/VWO scholen. Daarnaast zijn er nog een paar particulier. Het leven op Curacao is iets goedkoper, zeker wat betreft woning , eten ed.
De eilanden zijn beide mooi. Eigenlijk had je even naar beide gemoeten voor je een keuze maakt. Het blijft toch persoonlijk.
daar hebben we jammer genoeg geen tijd voor, laat staan verlof en geld. we kennen de cariben en al vind ik persoonlijk Sint Maarten groener, ik moet rekening houden met mijn gezin, de levenstandaard en toekomst voor onze dochter, vandaar deze vraag. Zo kan ik lezen wat jullie bevindingen zijn. Hoe meer verschillende opinies hoe meer we de rode draad erin vinden.
Beste duikmevrouw,
Dit is natuurlijk een vraag die je stelt, waar geen zinnig mens een antwoord op kan geven.
Wat is belangrijk, opleiding voor je dochter, duiken voor jou en voor je partner ???
Allebei de eilanden zijn heel mooi, maar heel verschillend, dus als je wat helderder bent in je vraag, krijg je wellicht antwoorden waar je wat aan hebt
Laat me dan de vraag een anders formuleren…
op welk van de 2 eilanden kan een gezin beter leven? welk van de 2 eilanden zijn meer ontwikkeld, is het leven beter. vb: Sint Thomans was klein Amerika en alles kon maar in het klein. Dominica was the garden of Eden maar daar stond de tijd 100 jaar stil.
Kijk, dat helpt haha,
Om als gezin te wonen heeft het mijn voorkeur om dat op Curacao te doen, om een aantal heel simpele redenen, zoals scholen , is toch meer keus dan op St Maarten, boodschappen, alle Nederlandse producten zijn er te krijgen, Curacao is technisch gezien meer ontwikkeld vooral ook door de steeds groeiende Amerikaanse invloeden en dan kan je ook nog denken aan internet,veelheid aan banken, radiostations, sportclubs.
Daarnaast een multiculturele samenleving, waarbij je zelf kan kiezen of je een meer Europese of Zuid Amerikaanse levensstijl wilt en een tussenweg is ook nog mogelijk.
Nou, hoop dat je er wat aan hebt.