HELP wat moet ik kiezen? Taiwan? Zuid-Afrika?

EDIT: KORT SAMENGEVAT
Taiwan of Zuidafrika (denk dat het sowieso Pretoria wordt als ik voor ZA ga)?

Hallo,
Ik kan me nog twee weken opgeven voor studeren in het buitenland maar ik zit echt in een dilemma en hoop dat jullie me tips kunnen geven. Ik mag maar één keuze opgeven voor universiteiten buiten de EU. Nu gaat het bij mij tussen twee landen: Zuid-Afrika en Taiwan

In Taiwan kan ik in Taipei studeren. Dit trekt mij omdat:

• ik altijd al graag mandarijn heb willen leren en daar kan ik natuurlijk makkelijk een cursus nemen en meteen in de praktijk oefenen
  • HongKong is de stad waar ik mij ongelooflijk erg thuis voel, nu heb ik geen idee of Taipei vergelijkbaar is maar ik heb in ieder geval echt een band met Azië.
    Toch ben ik bang dat deze plek sneller vergeven wordt dan Zuid-Afrika (gokje)

In Zuid-Afrika kan ik kiezen tussen Bloemfontein, Pretoria en Limpopo. Ik ben ooit in Zuid-afrika geweest en vanaf dat moment gedacht: Hier wil ik oud worden.
Voordelen Bloemfontein??? Ik heb geen idee waarom, maar deze plaats trekt mij niet zo
Pretoria: Ik heb erg goede vrienden wonen in Pretoria en het is redelijk centraal gelegen, maar ik heb wat verhalen gelezen van mensen die daar studeerden en ik kon weinig enthousiasme vinden en de lessen schijnen erg simpel te zijn (wil natuurlijk wel íets leren).
Limpopo: Het lijkt midden tussen de wildlife te zitten, niks lijkt mij mooier dan dat. Ik ben gek op wildlife en de natuur dus daarom lijkt dat me echt fantastisch, maar ik ben ook bang dat het zo ver van de bewoonde wereld zit dat ik me er eenzaam ga voelen. Verder heb ik geen idee wat voor plaats dit is, er is ook niet erg veel info over te vinden

Wat moet ik nu doen?? Zuid-Afrika (en dan welke stad) of Taiwan? En waarom? Ik zou graag wat meer info krijgen of het studeren daar of het verblijven voor een langere periode zodat ik een betere feeling krijg over wat het beste bij me past. Ik vind het op dit moment echt onmogelijk om te kiezen.

Misschien is het goed om te weten dat ik Nederlands studeer.

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!:chin:

Het is alweer wat later, maar even nieuwsgierig…wat is het geworden? Taiwan of Zuid-Afrika?