Hallo allemaal,
Ik zit momenteel in mijn examenjaar van Havo en wil na het behalen van mijn diploma ongeveer 10 maanden gaan werken zodat ik geld kan sparen.
Dan is het mijn plan om rond half april 2012, naar LA te vliegen en om dan met mijn rugtas langs de West Coast naar Seattle te reizen.
Ik begin die reis in LA, om daar onder andere de Walk Of Fame te lopen, Hollywood Hills te bekijken, Melrose Avenue te bezoeken en -als mijn budget dat dan toelaat- een middag naar de Universal Studios te gaan.
Dan ga ik verder reizen naar Santa Monica, Malibu, Santa Barbara Santa Maria en San Juan Bautista (San Andreasbreuk, San Juan Bautista mission post) waarna ik een aantal dagen in Monterey wil verblijven om daar onder andere het beroemde Aquarium te bezoeken.
Dan door naar Santa Cruz en Los Altos (waar ik familie ga bezoeken) en zal ik een iets langere tijd in San Francisco blijven. Hier staan de toeristische dingen op het programma als een dagje Alcatraz, Fisherman’s Wharf, Haight Ashbury, Pier 39, Cable Cars, Golden Gate Bridge en theedrinken bij het Golden Gate park (Japanese Teagarden).
Vanuit San Francisco vertrek ik dan naar Sacramento, New Port (Oregon), Aberdeen en Seattle (Washington). Vanuit Washington zal ik het vliegtuig naar Nederland nemen.
Ik dacht er zelf aan om in Los Angeles, San Francisco en Los Altos zo’n vijf dagen te blijven, en dan in de kleinere kustplaatsten twee à drie dagen en in Seattle vier, zodat ik ruim van tevoren weet dat ik er op tijd ben voor het vliegtuig.
Er staat natuurlijk nog helemaal niets vast, dus ik hoop dat jullie goede tips hebben over bijvoorbeeld bezienswaardigheden die ik tijdens mijn reis niet mag missen!
Hopelijk kunnen jullie me ook een beetje een idee geven van hoe lang ik het beste op een bepaalde plaats kan blijven.
Alvast heel erg bedankt,
Aline