Help: tips m.b.t. reisschema en bezienswaardigheden West Coast gevraagd!

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in mijn examenjaar van Havo en wil na het behalen van mijn diploma ongeveer 10 maanden gaan werken zodat ik geld kan sparen.
Dan is het mijn plan om rond half april 2012, naar LA te vliegen en om dan met mijn rugtas langs de West Coast naar Seattle te reizen.

Ik begin die reis in LA, om daar onder andere de Walk Of Fame te lopen, Hollywood Hills te bekijken, Melrose Avenue te bezoeken en -als mijn budget dat dan toelaat- een middag naar de Universal Studios te gaan.

Dan ga ik verder reizen naar Santa Monica, Malibu, Santa Barbara Santa Maria en San Juan Bautista (San Andreasbreuk, San Juan Bautista mission post) waarna ik een aantal dagen in Monterey wil verblijven om daar onder andere het beroemde Aquarium te bezoeken.

Dan door naar Santa Cruz en Los Altos (waar ik familie ga bezoeken) en zal ik een iets langere tijd in San Francisco blijven. Hier staan de toeristische dingen op het programma als een dagje Alcatraz, Fisherman’s Wharf, Haight Ashbury, Pier 39, Cable Cars, Golden Gate Bridge en theedrinken bij het Golden Gate park (Japanese Teagarden).

Vanuit San Francisco vertrek ik dan naar Sacramento, New Port (Oregon), Aberdeen en Seattle (Washington). Vanuit Washington zal ik het vliegtuig naar Nederland nemen.

Ik dacht er zelf aan om in Los Angeles, San Francisco en Los Altos zo’n vijf dagen te blijven, en dan in de kleinere kustplaatsten twee à drie dagen en in Seattle vier, zodat ik ruim van tevoren weet dat ik er op tijd ben voor het vliegtuig.

Er staat natuurlijk nog helemaal niets vast, dus ik hoop dat jullie goede tips hebben over bijvoorbeeld bezienswaardigheden die ik tijdens mijn reis niet mag missen!
Hopelijk kunnen jullie me ook een beetje een idee geven van hoe lang ik het beste op een bepaalde plaats kan blijven.

Alvast heel erg bedankt,
Aline

Hoi hoi,

Wat een gaaf plan! En met 10 maanden sparen moet het goed komen! In LA heb je waarschijnlijk minder tijd nodig dan in San Francisco, 4 dagen is niet heel erg lang om een stad te bezoeken maar je kan in die tijd wel de highlights aandoen dus opzich zou het kunnen. Als je van Starbucks houdt moet je in Seattle vooral even een bezoek brengen aan Pike Place waar Starbucks ontstaan is! Je hebt ook echt al wel hele leuke plannen voor in de steden dus dat is helemaal goed! Ga je ook een reisblog bijhouden hier op wereldwijzer?

1 like

Bedankt voor de snelle reactie!
Het lijkt me leuk om koffie te halen bij de eerste Starbucks, alleen wist ik niet wat de naam daarvan was.:wink: En hier een online reisverslag bijhouden is inderdaad ook een goed idee!
Als ik naar Amerika toe ga ben ik 19 jaar, zijn er dan nog dingen die ik beter niet kan doen omdat dat gevaarlijk kan zijn of iets dergelijks?

*Verdere tips zijn natuurlijk ook nog altijd welkom!
*

een MIDDAG in Universal? Beetje kort.
En verder, je vraagt wat je niet moet doen? Tja, over wiet denken ze daar iets anders dan hier. (hoewel CA het schijnt te gaan legaliseren)
En verder vooral blijven nadenken. Bemoei je met je eigen zaken. Deals die te mooi zijn om waar te zijn, die zijn dat ook. Spelletjes als balletje-balletje komen in veel varianten voor en hebben maar 1 doel: Hoe maken ze jou zo veel mogelijk geld afhandig in zo min mogelijk tijd.
Vetrouwen is goed; controle is beter. (ok, beetje paranoïa maar toch…)
Maak kopien van belangrijke papieren en mail ze aan jezelf. (inscannen) Doe daar een lijst bij met belangrijke telno’s.

En last but not least: have Phun!

5 dagen voor LA, SF en Los Altos? SF zelf is al bijna 5 dagen op zichzelf waard.
In LA inderdaad al lekker vroeg beginnen in Universal. Aangezien je toch een duur kaartje koopt, kun je er maar beter zo lang mogelijk gebruik van maken. Alle attracties zijn in een flinke dag wel te doen, mits je vroeg start om de rijen voor te zijn. Walk of Fame is ook een must, in het hoogseizoen met straatartiesten (half april zal wat vroeg zijn).

Je zegt dat je weer ‘op tijd’ voor het vliegtuig terug wilt zijn, maar ik zie nergens hoe lang je wilt blijven. Hoe verwacht je je te verplaatsen? Bus? Liften? Ik zou ruim plannen voor als het liften tegenvalt.

Ik zou liften niet willen aanraden. Lees de bepalingen voor liften in Ca. eerst.

In mijn bericht bedoelde ik eigenlijk om voor de grotere steden elk zo’n 5 dagen uit te trekken, maar dat staat er inderdaad een beetje vaag… :redface:
Wat het vervoer betreft denk ik eraan om een 60 dagen abonnement op de Greyhound te nemen, want liften lijkt me inderdaad niet zo’n goed idee, en ik wil voornamelijk in youth hostels overnachten.
Bedankt voor de opmerking over het inscannen van belangrijke papieren en telefoonnummers! Daar had ik nog niet aan gedacht.

Het is de bedoeling om twee à tweeënhalve maand te blijven, zodat ik overal genoeg tijd heb om alles rustig te bekijken en geen haast heb met het reizen.
Ik heb al een (zeer voorlopig) lijstje gemaakt met plaatsen om heen te gaan en dingen die ik wil zien, dus die zal ik hieronder even neerzetten.

Hoelang duurt een bezoek aan Universal Studios ongeveer en zijn er nog dingen die ik “moet” toevoegen aan het onderstaande rijtje?

**California:

Los Angeles:**
Capitol Records Inc.
Walk of Fame
Hollywood Hills
Universal Studios
Sunset Boulevard
Melrose Avenue
Kat Von D’s “LA Ink” tattoo shop
**
Malibu:**
Zuma Beach
Malibu Pier

Santa Monica:
Santa Monica Pier
Bergamot Station

Monterey:
Monterey Bay Aquarium
Vinyl Revolution
Old Fisherman’s Wharf
Cannery Row
The Monterey Museum of Art
Monterey State History Park

**
San Juan Bautista:**
The Mission Of San Juan Bautista
San Andreasbreuk
**
Santa Cruz:**
Arboretum gardens
Santa Cruz Beach boardwalk
Strand dag
Red Wood Park

Los Altos:
Bezoek aan familie

San Francisco:
Pier 33
Alcatraz Day Tour
Seven days Cable Cars ticket
Japanese Teagarden
Golden Gate Bridge
Thrift Town
Buffalo Exchange
Haight Ashbury
Amoeba Music
Chinatown
Wax Museum at Fisherman’s Wharf
Fisherman’s Wharf
Pier 39
Aquarium of the Bay
Ghirardelli Square

Oregon:
Ashland:
Medford:
Crater Lake
Mount Saint Helens
Portland
Newport
Rogue Brewery
Florence

**Washington:

Aberdeen

Seattle:**
The Space Needle
Kurt Cobain’s huis
Pike Place Starbucks
Pike Place Market
Experience Music Project

In SF op Fisherman’s Wharf een fiets huren bij Blazing Saddles (kan al voor onder de 40 dollar voor een dag) en over de Golden Gate naar Sausalito en Tiburon. Voor 10$ neem je dan de ferry terug naar SF. Prachtige route en ervaring!

1 like