Nomadische persoon, reisde in Europa, Amerika, midden Amerika, de Antillen, Afrika, die toch wortels kreeg in Nederland, door zijn werk. Nu gepensioneerd, op zoek naar een nieuwe woonplek buiten Nederland. Interesse in emigratie naar Ierland.
Hoi Harold,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat continenten bezocht,welke landen in Midden Amerika ken voor jou geen geheimen meer?
Las ook in je berichtje dat je eventueel wilt gaan emigreren naar Ierland?
Heb je ondertussen al het Ierland Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er al zijn geweest of er momenteel wonen.
Succ6 nog met je toekomstplannen,Harold!
Met vriendelijke reisgroet,georgessiam.
Beste George, alle landen waar ik ooit was, kennen nog veel geheimen. Dat is het leuke van reizen. Ik ken Nederlanders die denken dat ze hun eigen land goed kennen, omdat ze hier, net zoals ik zelf, geboren zijn. Ik was bijvoorbeeld in Venezuela, Panama, op Curacao, Bonaire, St. Maarten, Haïti. Hetgeen je meeneemt zijn je herinneringen aan de tijd dat jij zelf er was, op de plaatsen en met mensen die jij leerde kennen. Dan beleef je iets van de cultuur, maar je doet dat vanuit de positie als toerist, of als persoon die tijdelijk ergens voor zijn werk is. Overigens biedt de positie van iemand die voor zijn werk in het buitenland vertoeft, m.i. meer en beter inzicht, (maar je blijft “buitenstaander.” Ik woonde en werkte een aantal jaren in Belgie. Voor de Belgen, mijn buren en collegae, en voor mij zelf, bleef ik De Nederlander. Naar beider tevredenheid. ![]()