Handige site over de dollar

Beste Leden,

Ondanks heb ik een handige site opgezet met informatie over de dollar. Leuk om te lezen en natuurlijk handige voor de reiziger die een bezoek gaat brengen aan de Verenigde Staten.

De informatie is opgesplitst in algemene informatie, biljet en munt informatie en de geschiedenis. Als extra is er een handige valuta rekenmachine toegevoegd.

Wat vinden jullie er van? De site is te vinden via onderstaande link:

http://www.koersdollar.com

Suggesties zijn welkom!

Groetjes,
Emiel

Soms heb je het alleen over “de dollar”, maar dit kan op veel meer munteenheden slaan. Zeker als je landen op gaat sommen, dan heeft ook Canada “de dollar” (de Canadese dollar), idem voor Australië met de AU$. Strikt genomen heb je het alleen over de US$, dus dien je daar overal precies in te blijven.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar hoe je de koers actueel houdt?

Beste Jurjen!

Bedankt voor je antwoord. Op de eerste pagina staat de koers van de ‘amerikaanse dollar’ aangegeven en op de tweede pagina staat het volgende: ‘De United States dollar, in het Nederlands de Amerikaanse dollar, is het betaalmiddel in de Verenigde Staten.’

Het gaat dus over de Amerikaanse dollar!

Hoe ik de koers actueel hou? Ik haal de gegevens op uit de cijfers van de Europese Centrale Bank. Maar zoals ik ook al vermeld in op de site, zal dit nooit helemaal nauwkeurig aan. Immers is het een momentopname die niet alle bedrijven gebruiken en ik geef dan ook aan dat er kleine verschillen kunnen optreden.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb!

Groetjes,
Emiel