Haller Parc

Hoi,
Op internet kwam ik als tip tegen om het Hallerpark te bezoeken in Kenia, er schijnen grote schildpadden etc te zijn.
Hebben jullie ervaring met dit park en is het een aanrader?

Groetjes Loes

Ja, leuk, vooral ook voor kinderen … die schildpadden zijn enorm groot, er lopen altijd een paar bij de ingang aan de kant van Bamburi Cement. Er lopen ook buffels, krokodillen, en giraffes rond.
Leuke plek om een middagje te bezoeken…

1 like

Enorm leuk , toen ik bij de giraffes stond regende het plots bij een heldere hemel , fucking monkeys.Gelukkig was er een kraantje niet veraf.
Die zitten daar ook met honderden. Het leuke eraan is , mens en aap negeren elkaar gewoon , je loopt langs elkaar tot een afstand van een kleine meter en ze kijken je vanuit hun ooghoeken aan of je toch niet dichter komt.
Verloren lopen is er ook gemakkelijk , nergens een wegwijzer , maar dat is vooral omdat de gids ook iets wil verdienen (eigenlijk alles spotgoedkoop en je helpt de lokale bevolking )

1 like

een leuk en leerzaam dieren park aangelegd in een oude groeve

wat me wel opviel is
het voeren,laten eten van brokjes uit de hand
door giraffen, wel erg favoriet was bij vooral
dames/vrouwen

1 like

KINDEREN !! :slight_smile:

Leuk ochtendje uit. Er lopen nu ook antilopen los in het park

https://plus.google.com/u/0/photos?tab=wq#photos/114369807878198068803/albums/5670738269075559041/5670741086773018594 en volgende

WEL HEEL ERG JAMMER dat het restaurant om krokodillenvlees te eten gesloten is. Klaag er aub over ! Ze willen het weer opstarten zeggen ze, maar dat duurt nu al 2 jaar !!

.

met kinderen is het zeker een aanrader. Er lopen bij de ingang een aantal grote schildpadden die je gewoon kunt “aaien”. Ik heb meerdere foto`s gemaakt van de schildpadden met de kids. Er zijn een aantal giraffes die je brokjes mag voeren. Waar maak je dat mee dat er een giraf uit je hand eet!! Verder zijn er een paar nijlpaarden, reptielen en antilope soorten. Er is ook een krokodillen"show". Ze hangen dan stukken vlees aan een touw boven het water en laten de kroks dan naar hun vlees springen.Het is niet supergroot maar zeker een bezoekje waard. Wij hebben dit park met een bezoekje aan Fort Jesus gecombineerd.

Niet meer wegens instorten restaurant…

.

krokodil te hoog gesprongen :wink:

eigenlijk wel slim , ga door het dak , dan kom je niet meer op het bord
lol2

Klinkt leuk! Jammer dat ik er niet eerder van hoorde, denk niet dat ik snel nog aan die kant zal komen…

Hoi hoi,

We zijn er vorige week met de kinderen van Mtwapa geweest en ze hebben het enorm naar hun zin gehad. Iedere middag is er nog steeds het voedermoment voor de krokodillen en ook het voeren van giraffen blijft leuk.
Pas wel op met mangoestes,ze bijten bij voorkeur in je teen…

Leuk voor een half dagje.

1 like

COOL !! Dat ze speciaal voor de kids toch weer de krokodillen gevoerd hebben ! Fijn voor de kids dat ze in hun eigen landook eens wat te zien gekregenhebben ! Goed werk Gilling ! ‘‘Mijn Ndurya’’ en zijn familie (8 kids) zijn ook altijd zo blij als ze een swta van hun eigen land zien als wij er zijn :slight_smile:

.

1 like

Dat voeren doen ze op vaste tijden, iedere middag … Best leuk om sommige dieren die je op safari van een afstand ziet, in Haller Park van dichtbij te kunnen zien.
Owen (een nijlpaard) die na de tsunami in 2004 was geadpoteerd was door Mzee (een 130 jaar oude reuze schildpad) zijn helaas niet meer samen Lafarge in Kenya - Cement, concrete, aggregates

[quote=“Kenya, post:13, topic:102742”]

Dat voeren doen ze op vaste tijden, iedere middag … QUOTE]
Dat weet ik ja dat dat vroeger zo was, het was NIET zo toen wij er waren in Oktober, misschien omdat er niet geboeg publiek was. We liepen er rond met z’n 5 jes…
Hij zei letterlijk ‘yes everything changed a bot since the restaurant is closed’’ en er waren veeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeer krokodillen dan het jaar ervoor… :slight_smile:

.

toen wij er in 2006 waren was er sprake van om Owen en Mzee uit elkaar halen omdat ze wilde dat Owen zich als een nijlpaard zou gaan gedragen. Ze hadden het vrouwtje Cleopatra voor hem op het oog. Maar tot op dat moment had Owen alleen maar oog voor Mzee. Wij hebben nog foto`s van hun samen kunnen maken. Het is dus blijkbaar toch gelukt om ze te scheiden. Leuk om die link even te lezen Kenya!!