Halfjaar werken CRA en half jaar reizen in Aussie

Al een hele tijd knaagt het aan me om een jaar naar Australie te gaan. Nu werk ik sinds 2 jaar als Clinical Research Associate en kan ik dit werk ook in Australie doen.

Nu zijn er een aantal zaken die mij (nu nog) weer houden om te gaan.

1. Ik heb nog geen baan gevonden als CRA in Australie. Nu heeft het bedrijf waar ik nu voor werk wel een kantoor in Sydney, dus evt kunnen zij iets regelen, maar ik zit nog met onderstaande dilemma’s die ik tegelijkertijd opgelost moet hebben voordat ik echt zou kunnen solliciteren.

2. Ik huur een huis die ik liever niet weg wil doen. Nu zou ik die kunnen onderverhuren, maar dat kan alleen als ik voor werk een jaar weg zou gaan. Daarvoor heb ik dus een baan moeten hebben in Australie met een werkgevers verklaring.

3. Ik heb 2 super lieve katjes die ik niet kwijt wil. Dus daarvoor zou ik onderdak moeten regelen voordat ik weg zou gaan. Helaas is dit niet mogelijk bij vrienden en familie, nadat ik daar heb geinformeerd.

Als ik het zo beschrijf lijkt het allemaal heel simpel en logisch, maar het een is weer afhankelijk van het ander voordat ik eindelijk die stap kan zetten.

Ik ben 27 en zou graag nog voor mijn 31ste die reis willen maken. Is er iemand die zo’n zelfde ervaring heeft, een oplossing heeft oid? Ik kan alle adviezen inmiddels wel gebruiken.

Ook voor geinteresseerden in mn huis:
Ik woon in Utrecht centrum en heb een 2 kamer appartement van 50m2. Die ik dan gemeubilleerd wil onderverhuren (allemaal legaal).

Groetjes!

Hoi!

Bij toeval kwam ik je verhaal tegen, ik ben namelijk op zoek naar een functie als CRA waarbij ik veel kan reizen. Ik weet niet of je inmiddels al richting Oz bent vertrokken en of het antwoord nog relevant is maar ik probeer het toch, mijn 2 huisgenootjes en goede vriedinnen verhuizen naar Utrecht deze zomer voor studie en stages. Ze zijn hard op zoek naar een woning en zijn daarnaast dol op katten. Ik ben ook een jaar geleden naar Oz vertrokken voor 8 maanden en ze hebben mijn huisdieren erg goed verzorgd! Laat maar even weten wat je plannen zijn.

Groetjes Charlotte